WhatsAppen met Manon Beurskens

WhatsAppen met Manon Beurskens

21-02-2019 (12:57) - Appen met

Het was eigenlijk van begin af aan al duidelijk wie de winnaar van de derde poll zou worden. Monty The Gamification Company slaagde er uiteindelijk dan ook in om een plekje op de Longlist te bemachtigen. Tijd om te appen met mede-oprichter Manon Beurskens. 


                                                   WhatsApp-status: Hoe dan ook, er moet geleefd worden 

 

Ha Manon, FONK hier. Ben je er klaar voor?
Hoi Rosa. Zeker! Bring it on!


Top! Gefeliciteerd met jullie plek op de longlist, had je het verwacht?
Niet verwacht maar wel al onze families, klanten en vrienden plat ge-appt, dus super leuk dat het gelukt is. Echt tof!


Dat heeft gewerkt! Het werd al vrij snel duidelijk dat jullie de meeste stemmen naar jullie toet aan het trekken waren. Waarom verdient Monty The Gamification Company het om te winnen?
Ik denk dat wij wel echt iets speciaals doen. We bouwen onze campagnes op basis van modellen uit de gamesindustrie. Het is wetenschappelijk bewezen dat mechanieken in games 8 oerdrijfveren voor menselijk handelen prikkelen. Game designers zijn koningen in het motiveren van mensen. Zij weten precies welke 'core drives' ze moeten prikkelen om mensen urenlang te kunnen boeien. Het mooie is dat wij deze drijfveren ook kunnen prikkelen in een niet-gamesituatie. En dat het echt werkt! We krijgen er steeds meer grote klanten bij :)


Wat zijn die oerdrijfveren?
Alle acht?
Meaning, empowerment, social pressure, unpredictability, avoidance, scarcity, ownership en accomplishment :)


Hoe prikkel je dan bijvoorbeeld empowerment?
Door mensen de juiste tools te geven om iets te doen.
Het werkt motiverend als je tools hebt die jouw empoweren om bv je werk beter te doen, of om een betere sporter te zijn of een betere ouder
*jou empoweren
Bij Bewuzt hebben we jongeren bv een tool gegeven waarmee ze snel, makkelijk en leuk konden ontdekken welk type verzekering bij hen past.
De tool was een mini-game op snapchat


Empower je ze dan door de nodige informatie te geven, maar op een leuke manier?
Het kan van alles zijn - zolang het ervoor zorgt dat het voor jou makkelijker wordt om iets te doen. Want dat motiveert.
Maar het gaat niet alleen om empowerment, het is de combinatie van verschillende drijfveren die we prikkelen.


Makkelijker én leuker, het kan dus toch ;)
Haha! precies!


Het levert speelse en ludieke campagnes op. Waar haal jij verder je creativiteit en inspiratie vandaan, behalve uit games?
Van mijn collega's, die allemaal heel verschillend zijn :) En ook naast hun werk nog eigen creatieve projecten hebben. Echt een bont gezelschap, haha. Zelf ben ik een boekenwurm en hou ik van hardlopen. Tijdens het lopen komen vaak de leukste ideeën.


Leuk! En hoe ga je ervoor zorgen dat dit bonte gezelschap er met de Award vandoor gaat?
Daar kom je vanzelf wel achter, als je ons in de gaten houdt.... (core drive: unpredictability :)


haha wat een cliffhanger, ga ik doen! Bedankt voor je tijd :) en veel succes!
Jij ook veel dank!