Whatsappen met Marko van Kampen

Whatsappen met Marko van Kampen

26-10-2021 (10:00) - Appen met

Jongeren medianetwerk Just Another Network is pas sinds juli 2021 in de lucht en deed dit vanaf dag één groots. Met platforms als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV bereiken ze maandelijks meteen ongeveer 6 miljoen unieke mensen. Inmiddels is fase twee van het netwerk ingeluid met 5 nieuwe netwerken, samen goed om nog eens zo’n 2 miljoen unieke mensen extra te bereiken. En volgens co-founder Marko van Kampen staan er nog (veel) meer potjes op het vuur.
 
 
                                                                                                      Whatsapp status: -
 

Ha Marko, Nicolette hier. Heb je even tijd voor een whatsapp gesprek?

Yes!
 
Top. Gefeliciteerd met weer 5 (!) nieuwe aanwinsten voor Just Another Network. Klopt het dat jullie in het jongerensegment nu zo'n 2 miljoen unieke bezoekers per maand bereiken?
Ik bedoel dus: 2 miljoen op wat jullie al hadden.
..
Yes, extra en dus bovenop de 6 miljoen die we al hadden. En vooral de extra social reach geeft ons nog meer impact en bereik binnen de jongere doelgroepen.
 
Dat is impressive! Betekent dit ook dat jullie er weer nieuwe founders/partners bij hebben?
Nee nog niet. Maar we zijn wel bezig met een volgende ronde zeg maar. We hebben veel animo van platforms en talent dat zich willen aansluiten
 
Begrijp ik, want juist daarmee onderscheiden jullie je van de traditionele media. 
Ik hoor tussen de regels door dat het niet bij deze 5 gaat blijven...
Nee, deze platforms zijn nu partner, maar we kijken ook naar een volgende stap met hen
En ook nieuwe partnerships met bijv productiehuizen
Daarnaast zijn we bezig met een nieuwe financieringsronde
 
Het lijkt ondertussen of jullie al heel lang bezig zijn, maar eigenlijk is Just Another Media Company nog maar een kleine vijf maanden in de lucht met het platform. Met welke adverteerders werken jullie nu samen en hoe ziet jullie agency propositie eruit?
Klopt, het plan is al een paar jaar oud. Voelt voor ons ook alsof we er al heel lang mee bezig zijn. Maar idd pas een paar maanden live
En er komt echt veel op ons af. Leuke dingen. Bijval en steeds meer talent wat met ons wil werken.
De Agency begint echt goed te draaien, we hebben meerdere accounts geclosed afgelopen weken. Moet aan Michel vragen wat ik wel en niet mag delen haha
 
Ik zal Michel binnenkort wel even gaan stalken om hem wat namen te ontfutselen.
Bijvoorbeeld onlangs JBL, Zalando en Dutch Film Works, maar zijn nog een aantal grote merken waar we campagnes mee gaan doen, alleen gaan we die in een apart bericht noemen. We treden daarin gezamenlijk met de adverteerders op.
 
Mooie namen.... ik laat Michel dan voorlopig maar even met rust.
Even terug naar jullie interesse in productiehuizen: met wat voor soort productiehuizen zoeken julle partnerships? En hebben jullie al partnerships met productiehuizen op het oog?
Ja, daar doen we nu pilots mee.
We hebben veel nieuwe series en branded video die we moeten produceren komende periode en daarom werken we nauw samen. Alles in-house oplossen is niet altijd handig
 
Jullie hebben meer 'handen' nodig to get the job done, begrijp ik. Met welke productiehuizen doen jullie die pilots nu?
Oa Hot Pepper
 
Zo'n creative video agency past helemaal in jullie mandje. Knap hoe jullie steeds de juiste combi's weten te maken. In het verlengde van juiste combi's maken: vertel eens iets over de aanstaande nieuwe financieringsronde...
Daar wil ik eigenlijk nog niet zoveel over zeggen
Maar we voeren wel al verkennende gesprekken
 
Dat vermoeden had ik al, maar, nieuwsgierig als ik ben, moet ik het wel vragen natuurlijk. En dan ben ik ook nog heel benieuwd waarvoor je die nieuwe financieringsrond wilt gaan inzetten.
Platforms/talent inlijven
En meer groeikapitaal om de groei verder te versnellen
 
Nòg sneller, ik had het kunnen weten. Jullie ambitie werkt aanstekelijk, maar zal hier en daar ook benauwde gezichten opleveren. Nederland zal snel klein blijken! Laatste vraag dus van vandaag: zijn er al internationale ambities bij Just Another Media Company?
Hahaha, je raadt onze gedachtes al
Er zijn verkennende gesprekken inderdaad met andere landen
Maar echt allemaal heel prematuur en echt verkennend.
De reacties zijn unaniem: we hebben hier ook gebrek aan een echt jongeren mediahuis
Maar zoals gezegd: nul prio. Eerst in NL de boel op orde
 
Dat zal zeker gaan lukken. Veel succes de komende tijd en we spreken elkaar vast snel weer.
Voor nu: dank voor je tijd!