WhatsAppen met Olaf van Gerwen

WhatsAppen met Olaf van Gerwen

14-09-2021 (14:19) - Appen met

Foodfilm- en fotoproductiehuis Chuck Studios heeft de nieuwe culinaire identiteit van flinke naam Verkade ontwikkeld. Ze hebben een duidelijk specialisme. Hoog tijd dus om even met Olaf van Gerwen, co-founder te appen over hoe de zaken nu gaan.
 
Hi Olaf! Anne van FONK hier. Heb je tijd om even te appen?
Hoi Anne, zekers wel! Vraagt u maar

Gefeliciteerd met het nieuwe Verkade-account! tof dat merken meegaan in jullie specialisme
Kun je wat vertellen over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van foodfilm- en fotografie?
Nou dat is natuurlijk Culinary Identity. Wij vinden dat je als foodmerk strategisch moet nadenken over het afbeelden van je food- of drinkproduct. En ontzettend fijne merken als Verkade, Unox en Blue Band zijn het met ons eens.

En waan-van-de-dag-achtig nieuw is een hartje van vloeibare ruby chocolate. Maar dan nep.

Toch lijkt dat niet een heel origineel idee toch? vanuit marketing perspectief? wat bieden jullie als chuck waardoor merken toch voor jullie kiezen?
oh, tof! Eten van de set is er dus niet bij
Ten eerste, onze backbone is film- en fotografieproductie en dat combineren we met strategisch denken. Dat zijn doorgaans twee gescheiden werelden. En daarnaast loopt er hier een kleine 176 jaar gestapelde kennis over food & drinks rond. Dat vinden foodklanten fijn!
Vaak inderdaad geen goed idee. Maar al het eetbare eten wat over is doneren we met graagte aan De Regenboog

oh wat goed!
even terug naar Unox, Verkade, Blue Band & Campina. Dat zijn flinke namen - is dat een snowball effect van de ene grote naam naar de andere? Hoe hebben jullie het tekenen van die klanten voor elkaar gekregen?
Er zijn er meer hoor, maar die volgen spoedig, denk aan  en  en 

Oeh spannend! kun je een scoop geven?
Zeker niet. Maar ik kan je wel vertellen dat foodklanten na onze presentatie doorgaans reageren met 'shit dit is een probleem waarvan ik niet wist dat ik het had'.

haha was te proberen
dat klinkt wel als stevige impact dan
Maar vertel: hoe is het contact met Verkade gegaan?

Verkade is klant bij TBWA\Neboko. Zij hebben ons geïntroduceerd bij Verkade omdat ze goede ervaring hadden met ons op de Culinaire Identiteit van Campina. Wij doen iets waar bureaus niet gespecialiseerd in zijn, dus staan we samen sterker. Op die basis werken we met vele creatieve bureaus samen!

Dat is altijd leuk om te horen natuurlijk
Denk je dat er een toekomst ligt voor creatieve bureaus om in-house food film- en fotografieproductie te doen?
Jij hebt ze liever bij Chuck natuurlijk ;)

Je kunt natuurlijk je kies trekken met een fles whiskey en een nijptang, maar bij de tandarts doet het toch wat minder pijn. Voor sommige dingen is gewoon een specialist nodig.

Haha goede vergelijking
Nog een laatste vraag: hoe zijn internationale campagnes voor oa 7Up en Miller Genuine Draft bij jullie terecht gekomen?
7Up kwam via ons kantoor in London. We hebben ons ontzettend uitgesloofd in de pitch en die energie werd beloond
Met de marketing director van Miller heb ik ooit een Grolsch-film gemaakt toen hij bij Asahi werkte. Maar doorgaans is business binnenhalen knoerthard werken.
 
Oh wat leuk! Uiteraard is dat hard werken, maar daarom extra fijn als het soms wat makkelijker gaat, niet?
is natuurlijk ook een beloning van effort
Een beetje hard to get kan geen kwaad

Haha tuurlijk
Bedankt voor je tijd Olaf!

Jij ook bedankt!