WhatsAppen met Robbert-Coen Koreman

WhatsAppen met Robbert-Coen Koreman

14-05-2020 (12:54) - Appen met

Het gaat goed met Hammerfest. Het creatieve bureau bestaat inmiddels vijf jaar en in dit jubileumjaar verwelkomen founders Baba Touré en Guy Lokhoff een nieuwe partner: Robbert-Coen Koreman. De drie blijken elkaar al goed te kennen, vertelt Robbert -Coen als we hem WhatsAppen naar aanleiding van dit nieuws.

WhatsApp-status: -
 
Hi Robbert-Coen, ben je er klaar voor?
Hi Ilja :)
 
Allereerst gefeliciteerd! Mooi nieuws voor jou/jullie
Dank je wel! Ja inderdaad heel erg leuk.
 
Wanneer ben je begonnen? Mooi om te zien dat alles toch lekker verder ontwikkelt ondanks dat het rare tijden zijn. Guy schrijft dat je veel ervaring meeneemt naar Hammerfest. Kun je wat meer vertellen over je achtergrond?
Ik ben 6 april echt begonnen, maar eigenlijk duurt het avontuur al 5 jaar. Tijdens een etentje met vrienden raakten Guy, Baba en ik in gesprek over het vak en dat is niet gestopt sinds die tijd. Ik werkte toen bij BSUR als Account Manager en zij waren net begonnen. In die 5 jaar heb ik ook bij XXS Amsterdam en CODE D'AZUR als Account Director gewerkt waar ik samen met de teams campagnes heb mogen maken voor merken als Tele2, Anderzorg, Marriott en Bon Prix.
 
Ah dus jullie kennen elkaar al goed. Dat is  jullie kunnen dus meteen aan de slag. En waarom juist nu de overstap?
Rare tijden zijn het zeker. Nieuw bij een bureau beginnen zonder dat je op kantoor zit met je collega's brengt extra uitdagingen met zich mee, maar ook worden we heel creatief in onze oplossingen hierdoor.
 
Ja en gelukkig kennen jullie elkaar al. Dat scheelt
Ja we kennen elkaar inmiddels heel goed en daarom was dit ook het moment om te starten. Ondanks de crisis gaat het goed bij het bureau. Ons voordeel is dat de communicatie op social misschien nog wel belangrijker is geworden in deze situatie.
 
Wat is/wordt jouw rol precies? Je bent partner... Hoe is de rolverdeling tussen jullie?
Klopt, ik ben inderdaad als partner ingestapt om samen met Baba en Guy verder te bouwen aan het bureau. Guy is creatief verantwoordelijk, Baba is Managing Director en daarmee eindverantwoordelijk voor het geheel en ik ben als Business Director eindverantwoordelijk voor de klanten.
 
Guy had het over de volgende fase van Hammerfest. Wat houdt die volgende fase precies in? Ben nieuwsgierig 
Hammerfest is uitgegroeid tot een serieus social bureau dat werkt voor merken als Singapore Airlines, Videoland en Friesland Campina. We hebben veel talent zitten en met mijn ervaring probeer ik de groei die we doormaken in goede banen te begeleiden.
 
Kun je nog iets meer specifiek vertellen over die volgende fase? Heb je mooie plannen?
We zijn bezig met het uitbouwen van ons internationale portfolio. Sinds april werken we voor Diadermine van Henkel als global social agency. Dit formaat klant past bij de internationale ambities die we hebben. We vinden het belangrijk dat we ondanks de groei de focus op kwaliteit, onze cultuur en talentontwikkeling en visie niet verliezen.
 
Ah dus meer internationaal. Spannend!
Jazeker, maar ook een logische stap omdat social grenzeloos.
 
Wat maakt Hammerfest the agency to choose?
Merken kiezen voor Hammerfest omdat we relevante communicatie maken die in de basis inclusief is... en keihard social natuurlijk.

Dank je Robbert-Coen voor je tijd. Heel veel succes en plezier bij Hammerfest!
Dank je wel en jij ook veel succes!