WhatsAppen met Roos Simons

19-10-2017 (09:00) - Appen met

Vandaag gaan we even buurten bij BrandDeli. De cases stapelen zich op, partnerships worden om de haverklap gesloten en BrandDeli’s Funnel Visie werd geïntroduceerd: BrandDeli levert voor iedere fase van de funnel (of klantreis/customer journey) een creatieve oplossing. Ietwat abstract en beknopt wellicht, gelukkig kan Roos Simons er meer over vertellen. Via de WhatsApp uiteraard. 

 
WhatsApp-status: Aan het Funnelen 
 
Hallo Roos!
Hi Jaap! (toch?)
 
Dat is je eerste correcte antwoord :)

Yes! Ga ik door voor de wasmachine?

Even met de baas overleggen of dat er vanaf kan. Hoe hangt de vl
ag erbij vandaag?
De vlag is groen met roze stippen en een gouden randje! En bij jou?
 
Bij mij een graadje of 17, hij wappert wat verlegen omdat de wind niet zo sterk is. Waar komt dat gouden randje vandaan?
Gouden randje: Ik ben een blij mens! Super trots op een heel talentvol, eager team én allerlei mooie nieuwe samenwerkingen die we zijn aangegaan (of die bijna door zijn!). En daarnaast hebben we ook nog eens een prachtig nieuw (vers van de pers) presentatiedeck waarin je samen met BrandDeli op expeditie gaat en je meer te weten komt over BrandDeli's Funnel Visie.... Wie wil dat nou niet?
 
Kijk, nu komen we ergens.
Hatsa!
 
Wat voor samenwerkingen, en wat houdt de Funnel Visie Expeditie precies in? (ik leun even rustig achterover)
Hahaha, samenwerkingen met bijvoorbeeld Iglo Ping & Klaar, Barilla, Aquafresh en een paar absolute toppers waar ik helaas pas over een paar weken meer over mag vertellen. Heb je de krant nog niet gelezen? ;)
 
Geen tijd voor gehad, ik ben aan het werk ;) Dus het is aan jou om me bij te praten :p.
De Funnelvisie gaat over onze visie op de klantreis waarbij BrandDeli voor elke fase van de funnel (awareness, consideration, purchase & care) een waanzinnig goede oplossing heeft en we daarnaast steeds vaker merken helpen met het doorlopen van de volledige klantreis/funnel, al dan niet in samenwerking met andere partijen. Funnel je me een beetje?
Euh, volg.
 
Ik reed net door de Coenfunnel, dus je viel even weg ;) Het klinkt nog vrij abstract moet ik zeggen, betekent dit eigenlijk dat je vaak terugkoppelmomenten hebt met de klant of andere partijen?
Hahah. Kom je hierheen dan? Snap ik. Ik geef een voorbeeld.
 
Fijn :)
Voor P&O Ferries doorliepen we de volledige funnel.
AWARENESS - Met Ferry Tales (inspirerende short stories op verschillende zenders) wordt de interesse gewekt voor de overtochten die P&O verkoopt. 
CONSIDERATION - Met een grote spread in het AD wordt nog meer verdieping gegeven op wat er allemaal in de stad Hull te doen is. 
PURCHASE  - En de laatste fase die net is afgelopen, vertoont een duidelijke call-to-action om tickets te boeken.
Ter achtergrond: Hull is dit jaar uitgeroepen tot European City of Culture en P&O Ferries brengt je er naartoe mét een unieke ervaring! Ook Iglo – Ping & Klaar is een heel mooi voorbeeld waarvoor BrandDeli de strategie, het concept en de productie heeft verzorgd. Deze case wordt inclusief resultaten op het Grote Marketing Congres gepresenteerd door Harald Guimaraes (IGLO) en Annemarije van Zandwijk (BrandDeli). Kom je ook? Kortom: voor elke strategische zet: kies het BrandDeli Funnelpakket! Ben je er nog?
 
Ja hoor. Ik neem aan dat dit nog een beknopte versie is, waar kunnen wij (en onze lezers) alle ins en outs te weten komen?
Klopt! We zitten nu nog in de awarenessfase van de Funnelvisie. Voor meer consideration, bel me op 0624362190. En ow ja, kom dus ook naar het Grote Marketing Congres! Brandsafety zit ook snor bij ons....
 
Haha, brandjes blussen is niet meer nodig ;) Is deze manier van werken vooral plezierig voor jullie zelf, voor de klant of voor beide?
Nee! Niet nodig, want onze kwalitatieve zenders, platformen én hoge productiekwaliteit zorgen voor een veilige omgeving voor merken. Zeker plezierig voor ons allemaal, want met deze manier van werken én de producten die we leveren in elke fase, wordt de adverteerder er beter van én wij dan natuurlijk ook.
 
Hoe zit het met jullie ambities wat betreft jullie zenderaanbod?
Zo lang het goed past binnen ons portfolio staan we open om in gesprek te gaan over uitbreiding van ons portfolio. Hoe groter het bereik en hoe meer uitbreiding van ons portfolio, hoe beter ons antwoord is op het behalen van doelstellingen van onze adverteerders. Heb je er eentje in de aanbieding dan?;)
 
Hahaha, ik vind Fonk Channel best wel lekker klinken.
Live app interviews op Fonk Channel, wie is er niet groot mee geworden?
 
We gaan dit spoedig uitwerken, je hoort nog van ons. Wij horen binnenkort ook van jullie he? Over de nieuwe samenwerkingen?
Ok thanks! Ja tuurlijk, die samenwerkingen worden de BOM!
 
Oke dan! Mag ik je hartelijk danken voor je tijd en uitleg?
Yes, jij ook bedankt!