Whatsappen met Tom Peeters van supermarktketen Crisp

Whatsappen met Tom Peeters van supermarktketen Crisp

15-11-2018 (12:39) - Appen met

Gisteren werd Crisp gelanceerd, de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten. Het bestellen gaat via een supersnelle app en de producten worden door heel Nederland de volgende dag thuisbezorgd. We appen met co-founder en CEO Tom Peeters.

 

                                                                                                         Whatsapp status: Available


Hi Tom, Nicolette van Fonk hier. Heb je even tijd voor een whatsapp interview
?
Hi Nicolette, yes, dat werkt. Kwartiertje toch?


Ja, hoor dat redden we makkelijk. Je hebt het zeker druk zo vlak na de lancering van Crisp?

Tom Peeters: Ja, nogal :) De media weet ons goed te vinden!


Mooi, da's een goed begin. Deze vraag is je vast vaker gesteld, maar waarom nog een supermarkt keten?

Wij denken dat er nog heel veel ruimte is. En vooral online. Mensen veranderen niet alleen HOE ze kopen (oa van offline naar online), maar ook WAT ze kopen. Er is een enorme push naar authentiek, transparant verser en gezonder eten. We zien op dat snijvlak een grote kans. Daarnaast wilde ik zelf heel graag werken met een product waar ik echt een passie voor heb. En een bedrijf bouwen waar je trots op kan zijn. Niet alleen vanwege business succes.
Dus een online supermarkt voor vers producten!


Klinkt goed, ik ben al fan. Leuke naam trouwens. Wie heeft die bedacht?

Heel goed! Wij houden van fans haha.


Wanneer is het idee eigenlijk ontstaan?

Crisp staat voor vers, fris, knapperig, nieuw. We hebben een sterk eigen creatief team en in het voortraject samengewerkt met Studio Kraftwerk. De naam is voortgekomen uit die samenwerking.
Ahh, het zusje van Achtung


Ik wilde zelf al jaren een online slagerij beginnen. Ik hou van koken, vind vlees een mooi product, maar er is vanalles mis met de keten. En met beschikbaarheid van echt mooie producten. Toen ik daar meer naar ging kijken werd de conclusie dat je het breder en groter aan moet pakken. Dus een volledig versaanbod. Wat echt wat oplost voor de consument.
Toen is Michiel erbij gekomen, een goede vriend van Ahold. Eric, met een heel sterke achtergrond in tech. En Rene, met een rijk netwerk en ervaring in streekproducten. Samen hebben we een plan gemaakt en zijn we aan de slag gegaan


Jullie belofte is vandaag bestellen, morgen leveren. En dat met versproducten in heel Nederland. Hoe gaan jullie dat waarmaken?

Hard en slim werken :)
Alle schakels moeten werken. We hebben een heel goed team. Een goed aanbod moet aangesloten worden op een slimme achterkant (onze software). Bestellingen worden 's nachts geplaatst, nadat jij zelf besteld hebt. In de heel vroege ochtend arriveren de versproducten, verpakken wij ze in een gekoelde omgeving en wordt er in de avond uitgeleverd. Tussen 18.00 en 22.00 in een 1-uur tijdvak


Ik ga 't testen! Wie zien jullie eigenlijk als jullie belangrijkste concurrent in deze startfase?

Leuk. Ik stuur je vast een inlog en een voucher zo! Ik denk niet dat er echt concurrenten zijn. De markt voor boodschappen is heel groot. En wat wij bouwen is er nog niet. We zien dat met name drukke mensen, die van eten houden, maar niet altijd de tijd hebben erg blij worden van ons. Onze app ziet er ook heel anders uit dan alles wat er nu al is. Het gaat er dus meer om dat wij moeten doen wat we beloven. En met zorg groeien. Dan dat we marktaandeel van iemand af moeten pakken. En dat is een mooie focus om te hebben vind ik.
Focus op onze klanten en niet op de omgeving :)


Zeker mooi en zo maak je ook geen vijanden. :) Het startkapitaal is 3 miljoen. Is dit toereikend of komt er nog een 2e financieringsronde als jullie internationaal gaan?

Het is toereikend voor een goede start. Maar er zal in de toekomst zeker nog een volgende financieringsronde komen. Internationaal staat overigens niet hoog op de agenda. Laten we eerst maar iets moois in Nederland bouwen.


Laatste vraag nog: waarom spreken jullie eigenlijk van 'keten' als er feitelijk geen winkels zijn?

Er is geen fysieke winkel, maar het is wel een keten. Er is onze app, de digitale winkel. Waar je doorheen kan 'lopen', inspiratie opdoet en kan shoppen. En wellicht in de toekomst recepten kan bewaren, etc etc. Er is vervolgende de connectie met bijvoorbeeld een boer of visser. Dan is er de schakel met ons distributiecentrum. En dan is er de connectie met jou, thuis.
Als die schakels vormen een keten die moet werken. En als die goed werkt, heb jij een fijne ervaring. Sommige van die schakels zijn dus digitaal. Maar daarom niet minder belangrijk.


De keten van de toekomst, ik begrijp het! Mag ik je dank voor dit gesprek en je heel veel succes wensen met het uitrollen van Crisp?

Dankjewel! We gaan aan de slag. En tot snel in de shop! Ik hoor graag je feedback.
 En hierbij dan ook nog de inlog link voor de app: https://crisp.kitchen/app/invited/759918911/a


Top, dankjewel!