Gordon naar onbewoond eiland

17-10-2014 (08:09) - Bureaus

JWT Amsterdam en KITKAT lanceren de eerste break ooit voor een heel land. ‘Give Holland A Break’ is een geïntegreerde campagne gecentreerd rondom een online platform dat 20 oktober live gaat en ondersteund zal worden door tv en radio commercials.
 
Sinds 1958 staat KITKAT bekend om z’n pay-off ‘Have a break, have a KitKat’. Maar de beroemde tagline krijgt een nog grotere betekenis met de introductie van de KITKAT CHUNKY DOUBLE Caramel. KITKAT gaat heel Nederland een break geven. Een break van de man die 24/7 in de media is. Een break van..… Gordon.
 
Inderdaad, KITKAT stuurt Gordon naar een onbewoond eiland. Zonder telefoon, zonder mogelijkheden tot contact. En Nederland kan op givehollandabreak.com helpen bepalen hoelang en hoe ver weg we hem gaan sturen. Het online platform is gecentreerd rondom een interactieve game waarbij de bezoeker wordt uitgedaagd om te stemmen op de duur en de bestemming van de break van Gordon. 
 
De campagne bouwt op in drie fases. Fase 1 trapte af op 15 oktober met een teaser waarin de eerste landelijke break ooit wordt aangekondigd via Twitter en Facebook. Vanaf 20 oktober gaat het online-platform givehollandabreak.com live en kan Nederland meebepalen hoe lang en hoe ver weg we Gordon gaan sturen. Op 25 oktober eindigt fase 1 met de bekendmaking van de lengte van de break en het gekozen onbewoonde eiland.
 
Fase 2, de start van de break van Gordon, trapt af met een afscheids- en uitzwaaifeestje op Schiphol op de 26e oktober. De periode van complete en volledige Gordon-stilte duurt maximaal tot 4 november. Gordon zal in deze periode niet te zien zijn op tv of in kranten, niet te horen zijn op radio, of moeilijk te vinden zijn op Google.
 
En voor de mensen die echt niet zonder Gordon kunnen, zal er op GiveHollandaBreak een verborgen link zijn met een live-stream naar het gekozen eiland. Maar wie zou deze unieke break nou willen ‘unbreaken’?
 
Fase 3, vanaf uiterlijk 4 november, betekent het einde van een unieke break met de terugkomst van Gordon op Schiphol. Komt-ie terug als een herboren man of juist ‘with a vengeance’?
 
Het digitale platform, ontwikkeld door Superhero Cheesecake, wordt ondersteund door tv, radio en online-uitingen. Waarbij alle 3D-elementen ontwikkeld zijn door Keytoon.
 
‘Give Holland A Break’ is de opvolger van de prijswinnende ‘Have A Seat’-campagne van JWT Amsterdam. Eindverantwoordelijk voor de campagne zijn: Bas Korsten (ECD) en David Navarro (Head of Design/Interactive Director) vanuit JWT Amsterdam en Martine Olijslagers-Kuip en Noor Rekmans vanuit NESTLÉ KITKAT.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch