178 ontwikkelt visuele identiteit RAUM

08-12-2017 (11:01) - Bureaus

178 aardige ontwerpers – kortweg 178 – heeft, in opdracht van de gemeente Utrecht, de huisstijl en het communicatieconcept ontwikkeld voor RAUM. Deze openbare expositieruimte op het Berlijnplein in Utrecht verbeeldt de stad van de toekomst en brengt kunst, design en technologie samen.

178 ontwikkelde de visuele identiteit en is de komende tijd verantwoordelijk voor de beeldcommunicatie op locatie (signing) en voor de website en campagnes ondersteunend aan de programmering, zoals festivals, installaties, workshops en events.

'maak'

178 kreeg de opdracht om een eigenzinnige visuele identiteit te maken voor RAUM. Het beeldmerk dat 178 ontwikkelde schept letterlijk ruimte, is in beweging en op zoek naar nieuwe koppelingen. Onder het motto ‘maak’ nodigen we makers en bezoekers uit om te participeren op deze open creatieve plek. ‘Maak mee‘, ‘maak vrienden’, ‘maak verhalen’, ‘maak geschiedenis‘ of  ‘maak een dansje‘, het copy-thema zorgt voor activatie en verdere duiding. Joost Hoekstra, van 178: “RAUM is een heel bijzondere plek waar allerlei stijlen, vormen en culturen samenkomen. We wilden de verbindende elementen die je op deze plek tegenkomt samenbrengen in één krachtig beeldmerk.”


levende stad

De gemeente Utrecht wil met RAUM een verbindende plek realiseren op het middelpunt tussen het oude en het nieuwe gedeelte van de stad. RAUM gebruikt de kracht van kunst en design om publiek te betrekken bij de levende, groeiende stad. Makers en bewoners zoeken samen naar nieuwe inzichten via cultureel experiment. Op dit moment is RAUM een tijdelijke expositieruimte, waar lokale en (inter)nationale kunstenaars resideren en aan installaties werken. Ondertussen wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een permanente culturele plek op het Berlijnplein met buiten- en binnenruimtes voor installaties, events, werkplaatsen en horeca. 


Zondag, 10 december, worden vier nieuwe kunstwerken opengesteld voor publiek en worden bezoekers uitgenodigd te dwalen langs muziek, verhalen en installaties. Dit evenement is gratis toegankelijk voor publiek.

 

 


Media

Marketing

Economisch