180 Kingsday de wereld over met Qatar Airlines

12-10-2017 (09:31) - Bureaus

Zowel geïntegreerde campagnes voor Qatar Airways als projecten voor het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij en FIFA kunnen toegevoegd worden aan het portfolio van 180 Kingsday, nadat het Amsterdamse bureau een pitchronde winnend afsloot.

 

bekend terrein

Dit betekent dat Kingsday onder andere campagnes op zal gaan zetten voor evenementen als de FIFA World Cup in Rusland in 2018. Inderdaad, is er toch nog wat Nederlandse inbreng bij het toernooi. De keuze voor het Nederlandse bureau is niet geheel verrassend, aangezien 180 Kingsday eerder al voor de luchtvaartmaatschappij werkte, bijvoorbeeld aan ‘Getting Safe with FC Barcelona’, dat meer dan 40 miljoen keer werd bekenen, FCB The Holiday en de meest recente film ‘No Borders, Only Horizons’.
 

controversieel

Met de voorgaande producties, en de laatste pitch, maakte 180 Amsterdam genoeg indruk om deze grote internationale speler aan zich te binden. Geen gemakkelijke klant, gezien de kritiek op Qatar, de mensenrechten in het land en het grote geld dat er regeert. Dit was onder andere voelbaar na de lancering van No Borders, Only Horizons, een beladen campagne die aandacht vroeg voor de crisis in Qatar. De film werd 55 miljoen keer bekeken online en deed veel stof opwaaien, iets wat door de situatie in Qatar en door zijn geografische kenmerken zowel letterlijk als figuurlijk regelmatig voorkomt. 


Media

Marketing

Economisch