180 Kingsday lanceert 180 CONTENT

30-07-2020 (10:50) - Bureaus

Een paar maanden na de lancering van haar consultancy-tak, kondigt prijswinnend creatief bureau 180 Kingsday een verdere uitbreiding van haar huidige business aan, met de lancering van 180 CONTENT. Een unit die vanuit strategische basis de productie, het management en optimalisatie van branded en social content zal gaan uitvoeren.
 
De lancering is ingegeven door toegenomen vraag van bestaande en nieuwe klanten naar branded en social content. Met General Manager van 180 CONTENT, Ed Howard, aan het roer zal een team van digitale en social strategen naast het creatieve team van 180 Kingsday werken in nauwe samenwerking met in-house productie unit U-Turn. Deze samenwerking maakt volop gebruik van de creativiteit van 180 Kingsday en geeft de bestaande digitale expertise van het bureau tegelijkertijd een boost - met als doel merken relevante content te laten begrijpen en maken, content die daadwerkelijk toevoegt aan de cultuur van de consument. 180 CONTENT maakt een vliegende start en levert projecten af die in verschillende markten geïmplementeerd zullen worden, voor merken als PepsiCo en DHL.
 
De lancering van 180 CONTENT komt tijdens een economisch onzekere periode, maar kan volgens het management gezien worden als de hernieuwde belofte van het bureau om "weldoordachte communicatie met een duidelijk doel te maken voor merken die hun aanwezigheid op uitdagende lokale en mondiale markten willen vergroten en bovendien een waardevolle 'return on investment' willen veiligstellen."
 
Ed Howard: "Branded content is vaak ondoordacht of doelloos en voegt daardoor geen waarde toe. Bij 180 CONTENT gebruiken we real-time data en inzichten om merken te laten zien hoe ze relevant kunnen zijn op het juiste moment en de juiste plek zonder extra ruis te veroorzaken. 180 CONTENT is zo georganiseerd dat we snel kunnen acteren en voorop lopen als het aankomt op cultuur, zonder in te leveren op kwaliteit."
 
Sander Volten - CEO van 180 Kingsday: "Bij 180 zien we de wereld niet zoals zij is, maar zoals zij zou kunnen zijn. Het is voor ons overduidelijk dat klanten en merken slimmere manieren willen vinden om zich te verbinden met hun doelgroep. Ons 180 CONTENT team maakt het type content - zij het een branded content serie, of een lokale social media campagne - dat daartoe bij uitstek in staat is.
 
 

180 CONTENT from 180 Kingsday on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch