28 Bureaus op Considerationlist SAN New Kids on the Block

06-02-2017 (10:30) - Bureaus

Vandaag is de eerste ronde van de SAN New Kids on the Block verkiezing van start gegaan. Er zijn 28 kanshebbers die in 2016 met kop en schouders boven het maaiveld uitstaken. Maak hier kennis met de 28 bureaus die dit jaar op de Considerationlist voor een SAN Accent staan of stem direct  aan de rechterkant van de homepage op je favoriete bureau in de eerste poll. Dit zijn de kanshebbers:


In alfabetische volgorde: 
Awful Men
BlckBrd Soundbranding
Brandmeister
BRNDCRMBS
Bureau Basket
Capitola Digital
Colorbleed
ConversionMob
Digital Natives
Fnke
Fresqo
GOSPOOKY
Goud Uberconnected
HeyHeydeHaas
JOLLY&JOLLY
Lifehunters
Merktroubadour
Mr. Brand
Neew
Peakfijn
Redmint
Roger's Communication
SnotYoung
This That + The Other
Tosti Creative
Truman
Vertigo6
Wunder

3 enquetes
Drie weken vinden de enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Longlist. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren door voor een plek op de Longlist van SAN New Kids on the Block. De eerste enquete vindt plaats van 7 tot en met 9 februari. De tweede enquete loopt van 14 februari tot en met 16 februari en de laatste, derde enquete loopt van 21 tot en met 23 februari. Vanaf 14 februari verschijnen op fonkonline wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard.


White papers en Whatsapp interviews

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Longlist wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 22 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel met alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt in 2017 op dinsdag 28 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. 
De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Anneke Schogt, IMA | Influencer Marketing Agency
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van er Bijl, PON/VW en Jeroen Hubert, IKEA
•    Twee vanuit bureaus: 
Bas Korsten, J. Walter Thompson en Klaas Weima, Energize+


9 mei 2017

Op dinsdag 9 mei 2017 vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  De drie finalisten worden dan op 9 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 1 juni 2017.

 

 


Media

Marketing

Economisch