2Basics lanceert nieuw platform voor ingame advertising

14-04-2021 (10:35) - Bureaus

2Basics start een nieuw label dat zich volledig richt op gaming marketing & media, genaamd The Space Invaders. Dit onderdeel biedt merken de unieke mogelijkheid te adverteren in games. Daarnaast richt The Space Invaders zich op creatieve partnerships en merkcampagnes richting gamers. Kevin Loos gaat leiding geven aan dit label.'
 
Loos is sinds 2013 werkzaam bij 2Basics, en stond aan de basis van de eerste gaming campagnes van het bureau. ‘Gaming- en esports behoren tot de meeste favoriete vrijetijdsbesteding van jongeren. Het is een wereld die zowel lokaal en wereldwijd enorm goed te verzilveren is voor merken. Wij hebben de afgelopen jaren ontzettend veel geïnvesteerd in dit domein. Dat heeft ons niet alleen ervaring, maar ook een breed netwerk van gamers en de industrie opgeleverd. Maar we zien ook nieuwe kansen in de vorm van creatieve campagnes, en ingame advertising. We kijken ernaar uit om samen met nationale- en internationale merken deze wereld verder te veroveren.’
 
Met de introductie van The Space Invaders scherpt 2Basics haar positionering nog verder aan en om merken te versterken middels maatschappelijke activaties.
 
Het Haarlemse bureau constateert al jaren dat gaming- en esports een steeds belangrijkere pijler wordt voor merken om op een andere manier doelgroepen, met name jongeren, te bereiken. Frieda Ulsamer de Waard, managing director bij 2Basics: ‘In 2015 ontwikkelden we voor YoungCapital een succesvolle eigen esports propositie om aantrekkelijker te worden bij bèta studenten. Na de #myfirstblood campagne voor Sanquin belandde dit domein in een stroomversnelling binnen ons kantoor. Met The Space Invaders kunnen we onze klanten nog effectiever helpen om op een creatieve manier rondom, maar zelfs ín games, in contact te komen met jongeren.’

Lees ook het interview met Ruben Houkes en Frieda Ulsamer de Waard van 2Basics in FONK 309


Media

Marketing

Economisch