3e handelsmissie Embassy of Dutch Creativity succes

28-06-2017 (18:06) - Bureaus

De 3e editie van de creatieve handelsmissie Embassy of Dutch Creativity heeft volgens de organisatie een hoogtepunt bereikt. Naast het programma, de sprekers en 300 internationale bezoekers gaf de overtuigende nieuwe locatie vooral de doorslag. Nederland was vorige week het enige land dat zich verenigd presenteerde aan de strandzijde tijdens het Cannes Lions festival.


70 bureaus
Naast de grote techbedrijven als Google, Facebook en Twitter manifesteerde alleen ons land zich daar met een eigen beach club. Dat Nederland op zo’n grote schaal samenwerkt en de krachten bundelt met 70 bureaus, merken en organisaties werkt inspirerend: zo gaven landen als Brazilië en Finland aan dit als voorbeeld te zien.

300 gasten
Tijdens een 4 dagen durend programma presenteerden internationale Cannes Lions juryleden, vooraanstaande sprekers van merken en bureaus aan een publiek van meer dan 300 gasten - een ruime verdubbeling van de internationale gasten van het voorgaande jaar. 

thuisbasis
Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web):“Dit was onze thuisbasis: een Hollands fort als ontmoetingsplek voor al onze internationale contacten. Het straalde kwaliteit uit: creatief, feestelijk en gezellig en het zorgde voor een explosie aan nieuwe contacten en ideeën. ‘The place to be’ aan de boulevard van Cannes.”


De Nederlandse creatieve handelsmissie Embassy of Dutch Creativity is een initiatief van brancheorganisaties ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA.

 

Foto: Sabrina Naouri


Media

Marketing

Economisch