Abovo Media stelt nieuwe directie aan

27-10-2020 (09:12) - Bureaus

Abovo Media/Maxlead heeft sinds begin oktober een nieuwe directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep. Nieuw gezicht is Theun Eijkemans. Hij komt van KPN waar hij diverse financiële functies heeft bekleed. Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek nemen plaats in de Raad van Advies.

De directie van bestaat nu uit Roos Tabak (CEO), Rein Vogel (Chief Commercial Officer), Rene Disco (Chief Client Officer), Erik Jan Reijenga (COO), Theun Eijkemans (CFO) en Marieke Veenstra (CMO). De samenstelling van de nieuwe directie valt precies een jaar na de consolidatie van Abovo Media met het online marketing bureau Maxlead.
 

Raad van Toezicht

Naast de nieuwe directie is ook een Raad van Advies geïnstalleerd. Marinus Zoutendijk, Kees Verbeek, Ronald van Klooster (oud directie Maxlead) en Jacques Kuyf (voorzitter) treden toe tot dit nieuwe adviesorgaan. Kuyf heeft diverse toezichthoudende en adviserende functies en was eerder onder meer CEO van FD Mediagroep, CCO van Stage Entertainment International en CEO van FHV/BBDO. 'Bij de samenstelling van de nieuwe directie hebben we ervoor gekozen om talent aan te stellen dat de sterke kwaliteiten en ervaringen van beide bureaus waarborgt voor onze opdrachtgevers', licht Roos Tabak toe. 'Nu beide oprichters een andere rol gaan vervullen, is het een logische stap om ook een nieuwe financiële topman aan te stellen. We zochten hierbij naar een ‘nieuwe generatie CFO’, iemand die als echte businesspartner de vertaling van cijfers naar strategie weet te maken. Met zijn 31 jaar en 10 jaar ervaring bij KPN is Theun de perfecte match.'
 

Nieuw en jong team

Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zien hun nieuwe rol als een logische vervolgstap. Verbeek: 'Het is altijd ons doel geweest om te bouwen aan een kwalitatief en schaalbaar bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Nu, een jaar later, kunnen we zeggen dat dit gelukt is, maar onze ambitie reikt verder.' Zoutendijk: 'Om deze groei voort te zetten, maar vooral om de volgende stap te zetten op het gebied van media, data en techniek, creatie en content, is het slim om dit proces te laten begeleiden door een nieuw en jong team. Een frisse blik. En dat kunnen we aan niemand beter overlaten dan aan deze groep professionals, die stuk voor stuk over een indrukwekkende reputatie beschikken en dat zowel binnen als buiten het bureau. Wij zijn klaar voor onze nieuwe rol, maar zij helemaal.'

 


Media

Marketing

Economisch