ACHTUNG! investeert in nieuwe generatie creatief leiderschap én talent

31-07-2020 (10:28) - Bureaus

Kika Douglas zal vanaf 1 augustus samen met Mark Muller en Daniel Sytsma als ECD de vloer leiden van ACHTUNG!, Studio Kraftwerk en Isobar Amsterdam. Jasper Jansen die 8 jaar geleden zijn carrière startte bij ACHTUNG! promoveert tot creative director en ook keren Vincent Versluis & Florian Hollander terug bij het bureau.
 
Kika Douglas begon haar carrière bij JWT in Spanje en maakt daarna internationaal award winning werk voor onder meer Nike Women en Adidas Originals, bij AKQA, Johannes Leonardo en David&Goliath in de VS. Kika kwam 2,5 jaar geleden als creative director bij ACHTUNG!, was onder andere verantwoordelijk voor de campagnes voor Wehkamp en maakte met Snelweg Sprookjes de meest bekroonde Nederlandse case van het jaar.
 
Mark Muller: “Kika heeft de afgelopen jaren laten zien van grote waarde te zijn voor het bureau. Haar internationale ervaring en inbreng zorgt voor meer diversiteit in ons werk, ik kijk er naar uit om samen met haar en Daniel het bureau verder creatief te leiden”. Kika neemt hiermee de management positie van Mervyn ten Dam over zegt over haar nieuwe rol het volgende: “ACHTUNG! zie ik als een droomplek voor iedereen die van creativiteit houdt, we hebben een onbevreesd team dat alles gedaan krijgt. Het is een eer om elke dag met ze te werken en van te leren’.
 

vooruitstrevend werk

Jasper Jansen begon zijn carrière bij ACHTUNG! en heeft zonder enige twijfel de meeste campagnes achterzijn naam staan voor het bureau. Hij was verantwoordelijk voor meerdere toonaangevende campagnes voor Porsche en bedacht met The Hovering Art Director een ware collector’s item voor Adobe. Jasper ziet zijn promotie als een compliment naar het hele bureau: “In de afgelopen 8 jaar hebben we met ACHTUNG! mooie stappen en vooruitstrevend werk weten te maken, daarin heb ik altijd de kans gekregen om met het bureau mee te groeien”.
 

terug op het nest

Florian Hollander & Vincent Versluis keren na 1,5 jaar freelance ook terug op het oude nest. Ook zij maakteneerder prijswinnend werk voor Volkswagen en Brunel. Florian: “We hebben altijd veel contact gehouden met de mensen bij ACHTUNG!. Toen ze ons serieus benaderde om terug te komen als team op het snijvlak van campagnes en digital products moesten we er niet lang over nadenken”.
 

JongeHonden

Eerder dit jaar versterkte het bureau zich al met Tom Sibma & Diederik Mulder. Dit talentvolle team won afgelopen jaren 2 JongeHonden-pitches, vertegenwoordigde Nederland in Cannes tijdens de Young Lions Competition en Tom won de Golden SpinAward Young Talent in 2018.
 

Media

Marketing

Economisch