ACHTUNG!mcgarrybowen start nieuwe hub voor branded channels & formats

09-12-2019 (11:22) - Bureaus

Deze maand lanceert ACHTUNG!mcgarrybowen in samenwerking met Isobar een nieuwe hub, waarin brand publishing en contentproductie onder één dak samenkomen.
 
Met deze nieuwe propositie worden de krachten van beide bureaus gebundeld: de uitgebreide social media ervaring van Isobar (o.a. Coca-Cola, Hertog-Jan en Marktplaats) en de strategische en creatieve kracht van ACHTUNG!mcgarrybowen, waar eerder bekroonde formats als Powerful Connections (Vodafone) en Volkswagen Memory Lane werden ontwikkeld. De nieuwe hub wordt geen apart bureau, maar wordt als zelfstandige unit geïntegreerd in de bureaus, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Sven Vening, Co-MD ACHTUNG!mcgarrybowen: “De wereld van content en social media is totaal versnipperd. Dit zorgt eerder voor méér content dan betere content en levert onze klanten een hoop onnodige complexiteit op. Contentmarketingbureaus, mediabureaus en social media agencies jagen allemaal op hetzelfde stukje van de kalender en werken met KPI’s waar iedereen wel zijn of haar gelijk in kan vinden. Wij proberen het landschap weer een beetje op te ruimen. Dat is fijner werken voor onze klanten en levert betere content op voor het publiek.”

De nieuwe unit wordt geleid door Michael Nap. Met uitgebreide ervaring in zowel reclame (DDB Unlimited), PR en social (The Gardeners) als TV (Talpa, Blue Circle en RTL) kan hij de verschillende werelden bij elkaar brengen. Michael Nap: “Eigenlijk gaat het bij goede content maar om twee dingen: zorg dat mensen er vrijwillig hun tijd aan willen besteden, door het super entertaining en/of informatief te maken. En zorg dat de content structureel bijdraagt aan merk- en business doelstellingen. Er wordt op dit moment teveel content gemaakt die aan geen van beide criteria voldoet. Met deze nieuwe propositie willen we de content van onze klanten creatief en inhoudelijk een kwaliteitsimpuls geven. Zo kunnen we samen met hen bouwen aan een langdurige relatie met de consument.”

 

Media

Marketing

Economisch