ACNE brengt Creative Consultancy naar Nederland

23-04-2021 (11:51) - Bureaus

ACNE, het van origine Zweedse creatieve bureau dat sinds 2017 onderdeel is van Deloitte, zet de volgende stap in de bouw van een sterk internationaal creatief netwerk. Na Stockholm, Londen, Berlijn, Hamburg, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome opent nu ook ACNE Amsterdam.
 
ACNE positioneert zichzelf als Creative Consultancy met een rotsvast geloof in de filosofie dat de grote merken van de toekomst gebouwd zullen worden vanuit een holistische aanpak die de disciplines ‘Art’ en ‘Industry’ weet te koppelen. Een visie die voor ACNE al sinds de oprichting in 1996, de grote drijfveer vormt. ACNE brengt deze filosofie tot leven door naast strategie en creatie ook de bedrijfs- en technologische expertise van Deloitte bij klanten aan tafel te brengen. Om zo te komen tot geïntegreerde Brand, Advertising en Content-oplossingen die emotie en ratio verenigen om merken en organisaties écht verder te brengen. ACNE zette deze aanpak succesvol in en ontwikkelde zich daarmee tot creatief partner van onder andere IKEA, Instagram en Polestar.
 

Creative Consultancy als speerpunt

Volgens business lead en partner Kasia Blicharz is de bundeling van de krachten van ACNE en Deloitte juist nu nog relevanter: “In één jaar is onze wereld onherkenbaar veranderd. Dat heeft onder andere geleid tot een nog snellere groei van digitale en disruptieve innovaties. En tot een grotere behoefte om veranderend consumentengedrag te doorgronden. Als gevolg zien we dat CMO’s meer en meer hun heil zoeken in creativiteit om hun bedrijf verder te helpen.” Daarin ziet Blicharz een belangrijke rol weggelegd voor Creative Consultancy: diep-inhoudelijke bedrijfs- en industrie expertise gecombineerd met intuïtieve creativiteit en vakmanschap.
 

Een nieuw soort creatieve oplossingen

De dagelijkse leiding van ACNE Amsterdam wordt gevormd door Joey Duis (Creative Strategy Director), Matthé Stet (Design Director), Olaf van der Geld (Creative Director) en Robert Hagendoorn (Creative Director). “Antwoorden op nieuwe vragen vind je niet in ouderwets eendimensionaal denken. Juist door disciplines te combineren zijn wij in staat een nieuw soort creatieve ideeën te ontwikkelen” aldus Van der Geld.
 
Creative Strategy Director Duis: “Merken moeten continu vernieuwen om relevant te blijven. Er is daarom een groeiende behoefte aan creativiteit binnen transformatievraagstukken. Door de expertise van ACNE & Deloitte te bundelen helpen we merken niet alleen hun purpose te ontwikkelen en impactvol te communiceren, maar deze ook écht waar te maken door de organisatie te transformeren.
 

Doorbouwen op bestaand Europees succes

ACNE is een collectief van strategen, creatieven, producers, schrijvers, filmmakers en designers. De inzet van dit internationale ACNE netwerk is de sturende kracht achter impactvol werk dat inspireert tot verandering. Of dit nu gaat om een internationale lancering van een nieuw, disruptief automerk zoals Polestar of het afgeven van een positieve boodschap vanuit de Londense LGBTQ+ gemeenschap in de ‘Qween’s Speech’.
 

Media

Marketing

Economisch