ADCN organiseert tweede editie Dutch Creativity Festival

22-10-2021 (12:18) - Bureaus

In navolging van de Dutch Creativity Awards die op 29 september plaatsvonden in Amaze Amsterdam, organiseert ADCN de tweede editie van het Dutch Creativity Festival. Deze tweedaagse viering van Nederlandse creativiteit vindt plaats op 25 en 26 november in The Student Hotel Amsterdam City, en leert nieuwsgierige geesten hoe je impact kan maken met creativiteit.
 
Of je nu geïnteresseerd bent in design, reclame, sport, mode, technologie, architectuur of kunst, Dutch Creativity Festival inspireert hoe je als creatieve professional, creatief team of bedrijf kan groeien. Meer dan 70 sprekers, waaronder Suzanne Tromp (WeTransfer/WePresent), Arjen Klinkenberg (Tony’s Chocolonely) en Cathelijne Blok (The TittyMag) zullen met creatieve meesters in gesprek gaan tijdens het interactieve programma.
 
Voor het Dutch Creativity Festival wordt The Student Hotel Amsterdam City omgetoverd tot creatieve hotspot met verschillende podia en intieme plekken waar nieuwsgierige geesten, creatieve professionals, talenten en bedrijven samenkomen om te leren, creëren en netwerken. Het eclectische programma bevat meer dan 75 inspirerende sessies met uiteenlopende actuele onderwerpen, waaronder kunst, film, gastronomie, reclame, mode en business. Zintuigen worden geprikkeld bij de expositie waarbij winnende concepten van de gerenommeerde Dutch Creativity Awards te zien zijn. Tijdens inspirerende jury-sessies is het mogelijk om over winnend werk in discussie te gaan met creatieve makers zoals Suzanne Tromp (WeTransfer/WePresent), Arjen Klinkenberg (Tony’s Chocolonely), Judith Zilversmit (Het Parool) en Cathelijne Blok (The TittyMag). ADCN kondigt elke twee weken nieuwe onderdelen van het Dutch Creativity Festival-programma aan.
 

10% creatiever

Soraya Odendaal, Awards & Operations Director van ADCN: “Nederland heeft ontzettend veel creatief talent. Met het Dutch Creativity Festival hopen we mensen te inspireren om creatief nog meer te groeien en klaar te zijn voor de toekomst. We merken dat er nog veel behoefte is aan uitleg, learnings en nieuwe voorbeelden in de creatieve industrie. Door creatief talent van allerhande disciplines samen te brengen, ontstaat op Dutch Creativity Festival een unieke smeltkroes van mensen en ideeën. Ook dit festival draagt weer bij aan ons doel om een maatschappij te creëren die 10% creatiever is.”
 

festival sessies met en door

Suzanne Tromp, Senior Commissioning Editor, WePresent
Catelijne Van Middelkoop, Professor & Practor, SintLucas / TU Delft / WdKa
Coco Olakunle, zelfstandig fotograaf
Thierry Albert, Executive Creative Director, TBWA\NEBOKO
Femke Bartels, Managing Partner, THNK School Of Creative Leadership
Cathelijne Blok, Creative Director/Founder, The TittyMag
Eduardo Marques, Chief Creative Officer, Publicis Benelux
Arjen Klinkenberg, Creative Director & Brand Guru, Tony’s Chocolonely
Ayra Kip, Artistic Director, KIP Republic
Judith Zilversmit, Chef P.S., Het Parool
Felicitas Olschewski, Head of Digital EMEA, Edelman
Gert Franke, Co-Founder / Managing Director, Clever°Franke
Ralph Kok, Creative Technology Lead, Random Studio
Annie Chiu, Creative Director, TBWA\NEBOKO
Justin Blyth, Global Head Creative, Ambassadors
Ania Markham, Executive Producer & Strategy Partner, The Panics
Remi Versteeg, Architect/ Designer, Beyond Space
Petra Janssen , Creative Director/ Designer, Studio Boot
Munise Can, Strategy Director Europe, Highsnobiety


Voor meer informatie en/of tickets, zie www.dutchcreativityfestival.nl 
 

Media

Marketing

Economisch