ADNIGHT 2017 goed voor 4.100 bezoekers

11-10-2017 (09:01) - Bureaus

Na het succes van vorig jaar kon een tweede editie van ADNIGHT niet uitblijven. Afgelopen vrijdag openden 50 bureaus hun deuren voor geïnteresseerde marketeers, vakgenoten en jong talent. Het bezoekersaantal nam toe van 2.500 bezoekers een jaar geleden tot 4.100 dit jaar.
 

De vijf bestuursleden en oprichters van ADNIGHT, Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows kijken tevreden terug op ADNIGHT 2017. Een editie die niet alleen meer bezoekers, maar ook meer inhoud en spannende programma’s bracht.
‘We zijn erg trots dat de deelnemende bureaus zoveel energie hebben gestoken in het creatief uitdragen van hun DNA en propositie’ vertelt Denise Willigers (Account Director bij Virtue, Vice). ‘Vorig jaar hadden deelnemers nog geen idee wat, maar vooral wie ze konden verwachten. Achteraf bleek dat 40% van onze bezoekers uit marketeers bestond en nog eens 40% uit vakgenoten.’ Wybe Sallows: ‘Reden om dit jaar nog meer de inhoud op te zoeken met een breed scala aan talks, workshops en activiteiten. Denk aan interactieve workshops bij Isobar in samenwerking met Hyper Island, een heus animatiemuseum bij Woodwork of color grading en typografie-cursussen bij Ambassadors en Grrr.’
 

volgende editie

De organisatie kijkt, met dit succes op zak, voorzichtig naar een volgende editie. ‘Ik denk dat we hebben aangetoond dat ADNIGHT een vaste waarde kan zijn op de reclame-evenementenkalender.’ zegt Claire Daemen (Account Manager, Isobar), ‘We willen vooral dat dit een echt kijkje in de keuken blijft én een kans om als vakgenoten en marketeers van elkaar te blijven leren.' Rose Zandvliet (Format Lead, Talpa Radio): ‘Over een paar maanden starten we de productie voor de volgende editie op. Dan hopen we samen met bureaus weer een slag te slaan op een nog spannender programma. Suggesties zijn natuurlijk welkom!’
 

partners

 Sluiten ook partners als WeTransfer en VIRTUE weer aan voor de opening en sluiting? ‘Dat hopen we zeker!’ zegt Dirk Jan de Krom (Concept Producer, Achtung! McGarryBowen) ‘Samen met WeTransfer hebben we een mooie afterparty neergezet, waarbij bezoekers van ADNIGHT konden samenkomen om hun ervaringen van de avond met elkaar te delen. Ook de opening in samenwerking met VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, was heel inspirerend.’
 
 
ADNIGHT is volgend jaar terug op vrijdag 5 oktober. 
 
 

Media

Marketing

Economisch