Airborne: nieuw bureau voor voice- en audiotoepassingen

15-11-2018 (11:55) - Bureaus

Airborne is een nieuw bureau dat zich volledig toelegt toe op strategische voice- en audiotoepassingen vanuit merken. Airborne is opgericht door het creative digital agency Born05, in Utrecht. “Met de opkomst van voice, wordt audio een essentieel kanaal voor merken om te binden met consumenten,” zegt Rogier IJzermans, CEO van Born05. “Met Airborne helpen wij merken met het vinden van hun eigen geluid. In vorm en inhoud.”
 

Aan het roer van Airborne staan Michiel Cremers als managing director en Marvin Jacobs als creative director. Cremers zette bij Massive Music de afdeling audio branding op en was daar verantwoordelijk voor internationale merken als Philips, Heineken, UBS en KLM. Hij weet hoe je een merk herkenbaar en consistent laat klinken, waar je het ook hoort.
 

“Met de revolutie die voice teweeg gaat brengen, moeten merken nadenken over hoe ze klinken,” zegt Michiel Cremers. “Letterlijk, dus is de stem van jouw merk bijvoorbeeld mannelijk of vrouwelijk. Maar ik bedoel het vooral ook inhoudelijk: wat ga je vertellen? En op welke contactmomenten? Welk gevoel wil je overbrengen? Ga je service bieden, informatie geven of inspireren? Goede formats binnen het auditieve domein die van waarde zijn voor eindgebruikers, daarmee moet je je als merk gaan onderscheiden.”
 

podcasts

Marvin Jacobs ontwikkelde vanuit Born05 branded podcasts voor onder meer het Rijksmuseum en KLM, waaronder het meerdere keren internationaal bekroonde ‘The Journey’. Jacobs: “Daarvan hebben we geleerd dat je met het vertellen van goede verhalen een groot publiek aan je kunt binden. Gemiddeld wordt 80 procent van een episode beluisterd, bijna een half uur. Dat is ongekend in deze tijd van gefragmenteerde aandacht.”
Born05 heeft veel ervaring met de inrichting van journeys en de ontwikkeling van contactmomenten tussen merken en consumenten, met waardevolle content. Michiel Cremers voegt zijn ervaring op het gebied van audio branding hieraan toe. Cremers: “Dit cree¨ert een uniek profiel in de markt. Aan inspirerende smart speaker-content die je vrolijk maakt of ontroert, wordt door merken nog maar zelden gedacht. Ons motto luidt niet voor niets: ?through the ears, into the heart?.”
 

Media

Marketing

Economisch