Albert Heijn blijft bij TBWA\Neboko en start AH Studio

13-06-2019 (16:05) - Bureaus

Na een door 3MO begeleide pitch tussen vier bureaus (TBWA\Neboko, Achtung!, Dawn/Next DNA en N=5) heeft AH ervoor gekozen bij TBWA\Neboko te blijven.

Behalve voor TBWA\Neboko kiest Albert Heijn ook voor meer snelheid, wendbaarheid en slagkracht op vooral actiemarketing. Daarom lanceert Albert Heijn nu ook AH Studio. Vanuit één locatie gaan bureaus en Albert Heijn directer samenwerken en co-creëren. 
 

heel Nederland raken

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie van Albert Heijn: “Het niveau van alle vier bureaus in de pitch was zeer hoog. Uiteindelijk sloot de frisse nieuwe aanpak van TBWA\Neboko het beste aan bij de manier van werken die we voor ogen hebben. Samen hebben we een creatieve richting ontwikkeld waarmee we ons kunnen onderscheiden en heel Nederland kunnen raken.”
 

new beginning

Rik Ledder, CEO TBWA\Neboko in een reactie: “Albert Heijn heeft ons uitgedaagd. We zagen het als een kans om onze samenwerking op een nieuwe wijze vorm te geven. De  briefing bood ons alle aanknopingspunten om met een nieuw team de beste creatieve voorstellen te presenteren. Zonder deze pitch waren we nooit geweest waar we nu staan. We zijn blij dat Albert Heijn ons een nieuwe kans heeft geboden. The end is a new beginning.”
  
De eerste campagne nieuwe stijl wordt eind 2019 verwacht.

Media

Marketing

Economisch