Bastian Lievers & Tim Blaney Davidson starten Dot Alpha

Bastian Lievers & Tim Blaney Davidson starten Dot Alpha

01-10-2018 (17:22) - Bureaus

Bastian Lievers en Tim Blaney Davidson starten samen de nieuwe digitale innovatie studio Dot Alpha. In de afgelopen jaren werkten Bastian Lievers en Tim Blaney Davidson in Europa bij respectievelijk AKQA in Parijs, Londen en Amsterdam waar ze onder meer werkten voor merken als Chanel, NikeFootball, Rolls-Royce & Evian.


Na 3,5 jaar besloot het creatief team een switch te maken naar J. Walter Thompson waar ze voornamelijk voor ING hebben gewerkt. Hierbij werden ze vorig jaar uitgeroepen tot Creatief Talent van het Jaar. Nu gaan Lievers & Blaney Davidson het avontuur aan door zelf een digitale innovatie studio te starten.

terug naar de essentie

Blaney Davidson: "Het wordt voor merken en bedrijven steeds lastiger om je eigen unieke stem te vinden in het digitale landschap. Dot Alpha helpt daar graag bij. Alpha staat voor 'het begin'. De Dot is omdat we onszelf zien als extensie van de klant. We vinden het extreem belangrijk om samen met de klant terug te gaan naar de essentie van waar het merk voor staat. De consument verbindt zich nu eenmaal liever met een echt verhaal. Het doel is vervolgens om samen met de klant het gedrag van de consument in kaart te brengen en op belangrijke momenten een slimme creatieve oplossing te vinden die bijdraagt aan de businessdoelstellingen van de klant. Dit doen we door tijdens dit proces nauw samen te werken met een netwerk van data researchers en developers. Samen kunnen we sneller pijnpunten en kansen blootleggen."


innovatie als leidraad

Voor Dot Alpha blijft de 'waarom-vraag' de meest essentiële vraag binnen het proces. Lievers licht hierbij verder toe: “We merken te vaak dat er te snel over concrete middelen wordt gedacht of dat er middelen worden ingezet die de plank volledig misslaan omdat het niets oplost. Door de 'waarom-vraag' te stellen kom je bij de essentie van het probleem. Door middelen-vrij te denken maak je juist ruimte voor innovatie. Innovatie zit in ons DNA. We willen een innovatiepartner zijn voor onze klanten. We worden dagelijks omringd door technologie en innovatie is constant in beweging. Het verandert ook de manier hoe mensen met merken en bedrijven om gaan. Welke middelen je daarvoor gebruikt en hoe je die toepast zijn van groot belang."


Lievers & Blaney Davidson werken als digital strategy & creatie specialisten en werken per project samen met een netwerk van specialisten. 

 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch