Bavaria kiest voor Fama Volat als leading agency

10-08-2018 (14:29) - Bureaus

Swinkels Family Brewers stelt reclamebureau Fama Volat aan als leading agency voor haar Bavaria-merk in Nederland. Net als de Lieshoutse familiebrouwer heeft het reclamebureau sterke Brabantse wortels, naast haar kantoren in Nijmegen en Amsterdam.


Samen gaan zij de identiteit van het biermerk vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. De vertrouwdheid met het Brabantse gevoel maakt haar de aangewezen partij om Bavaria in een cross-mediale campagne te positioneren als gepassioneerde familiebrouwer met 300 jaar brouwervaring, die met een knipoog naar het leven kijkt. De campagne gaat in oktober van start.


Met de nieuwe campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’, wat een begrip werd voor bier minnend Nederland. De slogan ‘Welcome to the Family’ blijft internationaal gehandhaafd in de landen waar Bavaria actief is.


biermerk met een knipoog

“In Nederland biedt ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ alle ingrediënten om ons verhaal op een relevante, maar luchtige manier te vertellen. In Nederland kennen mensen ons vooral als een biermerk dat met humor in het leven staat. Een mooi voorbeeld hiervan was de succesvolle, regionaal ingestoken, #carnavalvrij-campagne", vertelt Florent Renders, Marketeer Bavaria bij Swinkels Family Brewers. “We zijn en blijven dat Brabantse biermerk met die knipoog, maar tegelijkertijd nemen we het brouwen van ons bier al 300 jaar uiterst serieus en daar willen we graag over vertellen. We hebben er alle vertrouwen in dat Fama Volat op originele wijze invulling gaat geven aan één van de bekendste slogans uit de reclamegeschiedenis”, vertelt Renders.


Enorm trots

Eerder was Fama Volat verantwoordelijk voor campagnes als de regionaal ingestoken campagne #carnavalvrij. Hiermee bewees het reclamebureau dat de thuisregio van Bavaria voor haar bekend terrein is. "We zijn enorm trots dat Bavaria voor ons heeft gekozen als lead agency. Bavaria is een fantastisch merk met een prettig eigenwijs karakter. Dat past wel bij ons. #carnavalvrij was natuurlijk een mooi begin. We zijn ervan overtuigd dat we samen tot nog meer relevante en spraakmakende campagnes zullen komen die recht doen aan een van de beste slogans ooit bedacht. Zo zullen we het merk de vleugels geven die het verdient. Niet alleen in Brabant, maar in heel Nederland", zegt Joris Raaijmakers van Fama Volat.


Aftrap nieuwe slogan bij Veronica Inside

De nieuwe campagne van Bavaria gaat live in het najaar, maar vanaf 10 augustus is de comeback van de slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ al op de Nederlandse buis te zien als de Brabantse familiebrouwer zich presenteert als de nieuwe sponsor van Veronica Inside met spraakmakers Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp. Renders: “Het genieten van voetbal gaat voor veel mensen gepaard met het drinken van een lekker biertje. Met dit sponsorship bereiken we het hart van onze doelgroep: voetbalminnende Nederlanders die van een biertje houden en luchtig in het leven staan.”

 


Media

Marketing

Economisch