Blockchain merken bouwen met Yura Agency

19-06-2018 (16:18) - Bureaus

Het Amsterdamse bureau Yura Agency richt zich alleen op strategie, branding en design voor toepassingen, projecten en bedrijven die gebruik maken van blockchain. Het bureau is eind mei ontstaan na de oplevering van een rebranding voor Zwitsers IoT investeringsplatform MyBit.


Dennis Roelofsen, Strategy Director en Co-Founder: “Wij denken dat blockchain merken nog te veel op de technische aspecten communiceren en te weinig gebruik maken van hun toegevoegde
waarde voor gewone mensen en consumenten. We zagen dat veel technische partijen moeite hebben om deze vertaalslag te maken.” 

 

hackathon voor design

“Een opdracht begint altijd met een meerdaagse designathon. Dat zijn strategische sessies waarbij alles met betrekking tot bedrijf, doelgroep, merk en doelen op tafel komt. Daarna creëert Yura een heldere boodschap, hiërarchie en roadmap” aldus Thomas Dooves, Business Director en mede-oprichter. 

 

anders kijken

De missie van Yura Agency is om door middel van het bouwen van geloofwaardige en menselijke merken bij te dragen aan de adoptie van blockchain in het dagelijks leven. “Veel mensen weten niet wat blockchain is of hoe het werkt, maar dat is ook lang niet altijd relevant. Wij concentreren ons op wat mensen er echt aan hebben en dat willen we helder visueel en verbaal maken" aldus Dooves. 


RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch