BOOM wijzigt naam en introduceert nieuwe bureaufilosofie

25-05-2018 (10:24) - Bureaus

Een jaar vol veranderingen en activiteiten. BOOM bestaat 25 jaar, nog steeds als onafhankelijk bureau, en grijpt die gelegenheid aan voor een naamsverandering, een hernieuwde positionering, een bijbehorende website en een inspirerend kennisdelingsevent in november. 

 
 
Het 25-jarig bestaan is een mooie aanleiding de bedrijfsnaam te wijzigen van ‘BOOM Communicatie’ naar het korte en krachtige ‘BOOM’, met als onderschrift ‘strategie en communicatie’. Directeur Hans van den Boom: “Een naam die verwijst naar onze afkomst én past bij de strategische rol die we anno 2018 vervullen voor onze opdrachtgevers. Daarin willen we meer dan ooit van betekenis voor hen zijn, voor hun mensen én voor hun omgeving. We brengen duurzame veranderingen op gang”. 
 

Van creatie naar communicatie

Door de jaren evolueerde Boom Kollektief van een creatief bureau naar een full service communicatie-bureau. De naam werd aangescherpt naar ‘BOOM Communicatie’. Door het groeiende aantal klanten met een bovenregionale scope werd de noodzaak van een uitvalsbasis buiten Zeeland groter. Het bureau breidde in enkele jaren uit naar in totaal vijf regionale vestigingen in het zuiden en midden van Nederland, zodat het korte lijnen met onze opdrachtgevers konden garanderen en het werkgebied groter werd. Dankzij de hoge klanttevredenheid (en de hiermee verbonden klantloyaliteit) kwamen er steeds meer opdrachtgevers bij, met steeds grotere, complexere projecten. “Het waren toptijden, waarin we ons regelmatig afvroegen hoe we de planningen gingen halen en we groeiden letterlijk uit ons jasje”, memoreert Van den Boom. 
 

Identiteitdenken

Maar dan is er ineens de heftige en langdurige krediet- en bankencrisis.  “Dankzij onze gezonde solvabiliteit en bescheiden uitgavenpatroon in de goede jaren hebben we deze periode goed weten te doorstaan. Dat was ook te danken aan de transformatie die we hadden ingezet, nog voor de crisis begon. We hadden onze dienstverlening kritisch tegen het licht gehouden en een eigen positioneringsmethodiek ontwikkeld die sterk gericht was op de eigen identiteit van organisaties. Dat heeft onze opdrachtgevers en onszelf veel goeds gebracht. En het heeft ons juist in de crisisjaren een onderscheidend karakter gegeven”. 
 

Hoge klanttevredenheid

De nieuwe aanpak is niet onopgemerkt gebleven. BOOM Communicatie heeft jaar op jaar een nationale toppositie in klanttevredenheid, blijkt uit onderzoeken van de vakbladen FONK en Management Team. Het bureau bouwt een respectabele klantenkring op met (inter)nationale opdrachtgevers, waaronder verschillende ministeries, RDW, Dopingautoriteit, Reclassering Nederland, BIC en Bison. Van den Boom: “Voor ons een bewijs dat we de juiste koers hadden ingezet en daadwerkelijk meerwaarde wisten te leveren aan onze klanten”. 
 

Nieuw hoofdstuk

Aan de geschiedenis wordt nu een nieuw hoofdstuk toegevoegd met de naamsverandering, de introductie van deep purpose, de naamsverandering én het lanceren van een website waarop de nieuwe positionering naar voren komt: boomstrategie.nl. In november staat er een inspirerend, inhoudelijk event op het programma, waarin de betekeniseconomie en ‘purpose driven’ denken en handelen centraal staan.
 
 
 
 

Media

Marketing

Economisch