Boomerang en Virtue organiseren Queers in Advertising netwerkborrel

23-07-2020 (13:27) - Bureaus

Boomerang Agency en Virtue organiseren tijdens Pride samen een netwerkborrel voor LGBTQ+ers die werkzaam zijn in advertising. 
 
Het is voor het eerst dat de bureaus specifiek voor deze doelgroep een netwerkevenement organiseren. Maartje Weijers, Head of Culture van Boomerang Agency vertelt waarom dit nodig is: ‘Ieder jaar tijdens Pride worden er prachtige campagnes bedacht. De behoeften van de community worden echter lang niet altijd beantwoord door die campagnes. Het ontbreekt de industrie nog op veel vlakken aan kennis en inlevingsvermogen. Deze bijeenkomst is voor mij een eerste stap om met alle LGBTQ+ers die werkzaam zijn binnen advertising te bespreken hoe dit beter kan.’ Steph Morrow, Head of Strategy van Virtue vult aan: ‘Veel LGBTQ+ers werken in hun eentje binnen een bureau en missen daardoor soms een klankbord. Door samen te komen en elkaar te leren kennen leggen we de basis voor wat wellicht een netwerk met een adviserende rol zou kunnen worden.'
 
Het openingsstatement wordt verzorgd door creatief strateeg en opiniemaker Nadine Ridder, gevolgd door een groepsgesprek en een borrel. Gespreksonderwerpen zijn: de representatie van de LGBTQ+ community binnen advertising en het uitwisselen van ervaringen over hoe men omgaat met stereotypering, of uitsluiting, op basis van seksuele oriëntatie of genderidentiteit.
 
De netwerkborrel is op woensdag 29 juli in The Student Hotel aan de Wibautstraat in Amsterdam. Aanmelden kan hier. Vanwege de COVID-19 maatregelen geldt er een maximum aantal bezoekers.

 


Media

Marketing

Economisch