Bureau Werktuig gaat jeugdwerkloosheid te lijf

11-04-2017 (10:20) - Bureaus

Tilburg had de primeur dit jaar: een reclamebureau voor en door jongeren, ontwikkeld door reclamebureau Scheepens. Buro Werktuig is onderdeel van een campagne die jeugdwerkloosheid moet tegengaan. 

‘Met dit initiatief konden we meteen vier getalenteerde jongeren aan het werk zetten’, vertelt eigenaar Stefan van Hulten van Scheepens. De vier jongeren hebben een duidelijke eigen rol en bedenken campagnes om jongeren naar het Jongerenpunt Midden-Brabant te loodsen. Hier krijgen ze ondersteuning in het vinden van werk, werkervaring, inkomen of scholing. Net als de medewerkers van Werktuig zelf eigenlijk. Zij krijgen een startersbeurs, een regeling voor werkzoekende starters die ervaring willen opdoen en gaten in hun cv willen voorkomen. Ze kunnen rekenen op de ondersteuning van de professionals van het reclamebureau waar ze ook kantoor houden. 
 
Marc Bevers, als programma manager verantwoordelijk voor de regionale aanpak jeugdwerkloosheid, spreekt nu al van een zichtbaar effect: ‘Copywriter Tessa is een mooi voorbeeld van zo’n succesverhaal. Zij begint over een paar weken aan een baan bij een reclamebureau. De werkervaring die zij via de Startersbeurs, in dit geval binnen Buro Werktuig heeft opgedaan, heeft daar zeker bij geholpen.’
 
De opdracht voor de oprichting en begeleiding van Buro Werktuig komt vanuit Hart van Brabant, diverse gemeentes, Midpoint en de provincie Brabant. 
 

Media

Marketing

Economisch