bvA onderstreept D&I en tekent SER Charter Diversiteit

bvA onderstreept D&I en tekent SER Charter Diversiteit

23-11-2021 (14:30) - Bureaus

bvA blijft zich inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Dat werd vandaag nogmaals bevestigd met het ondertekenen van het Sociaal Economische Raad (SER) Charter Diversiteit door alle bvA-bestuursleden.
 
Ook bvA-directeur Henriette van Swinderen en Nathalie Lam, head of global sponsorship and lead diversity & inclusion marketing transformation bij Philips en daarnaast voorzitter Taskforce D&I van bvA, hebben het charter ondertekend. Diversiteit integreren in marketingbeleid en -teams leidt tot succesvollere merken. Dit heeft niet alleen maatschappelijk belang, het bereiken van alle doelgroepen leidt ook tot betere businessresultaten. Het ondertekenen van het SER Charter Diversiteit past daarom uitstekend in de missie van bvA om merken en merkleiders te laten floreren.
 

Diversiteit heeft meerdere dimensies

Het SER Charter Diversiteit richt zich op het vergroten van meerdere dimensies van diversiteit: arbeidsvermogen, etnisch-culturele diversiteit, gender, leeftijd en LHBTI+. Bedrijven en organisaties die het Charter Diversiteit tekenen, leggen hierin concrete doelen vast die ze op dit gebied willen bereiken. De Taskforce D&I van bvA werd in oktober 2020 in het leven geroepen, met als doel handvatten te ontwikkelen om diversiteit en inclusie in marketingbeleid te bevorderen.
 

Acceptatie van diversiteit

Marketing en reclame hebben grote impact op maatschappelijke beeldvorming en kunnen daardoor een grote bijdrage leveren aan acceptatie van diversiteit in de samenleving, zo blijkt uit onderzoek van bvA in 2020. Veel bedrijven en merken willen deze bijdrage graag leveren, maar zijn terughoudend en bang om de plank mis te slaan. Daarom richt bvA zich met de Taskforce D&I op het ontwikkelen van oplossingen waarmee haar leden met het onderwerp diversiteit en inclusie aan de slag kunnen. De oplossingen zijn gericht op:
 
· Het integreren van diversiteit en inclusie in het marketingbeleid van organisaties: van eerste conceptontwikkelingen tot teksten op de productverpakking en in reclame-uitingen.

· Het vergroten van diversiteit en inclusie van marketingteams. Dit leidt tot beter begrip van diverse doelgroepen en het meer geloofwaardig kunnen inspelen op klantbehoeften.
 
Nathalie Lam, voorzitter Taskforce D&I, zegt: "Het is goed dat de doelen van de Taskforce nu ook zijn vastgelegd in dit charter. Dat is een extra balans om deze doelen snel te behalen, zodat we bvA-leden nog beter kunnen ondersteunen bij dit uitdagende, maar belangrijke thema."
 
Ook tijdens de bvA-webinars staat diversiteit en inclusie hoog op de agenda. Kijk 'Inclusie & Diversiteit in marketing' terug en meld je aan voor 'Diversiteit in je team' van morgen (beschikbaar voor leden). 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch