Clan de Banlieue en House of Icons agency slaan handen ineen

29-06-2021 (16:03) - Bureaus

De luxury streetwear brand Clan de Banlieue slaat de handen ineen met het Amsterdamse full-service communicatie agency House of Icons. Vanaf heden verzorgt House of Icons agency alle PR-activiteiten van het Rotterdamse label. Met twee fysieke vestigingen in de grootste steden van Nederland behoort Clan de Banlieue tot een van de grote namen in de Nederlandse streetwear branche.

Clan de Banlieue begon in 2016 als een schoolopdracht en is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige streetwear brand. Co-founder Richard Lopez Mendes moest tijdens zijn examenjaar een eigen onderneming opzetten en begon met het ontwerpen van T-shirts. Al snel merkte Richard dat er vraag was naar zijn T-shirts nadat hij het via het social media platform Instagram verkocht. Na het succes op Instagram was Richard klaar voor de volgende stap en sloten zijn twee vrienden, Levie Merckens en Sinan Karaca, aan bij het merk.
Vijf jaar later bestaan de unisex collecties van Banlieue onder andere uit trainingspakken, T-shirts, broeken en matching hoodies in allerlei kleuren en prints. Daarbij lanceerde ze de afgelopen jaren meerdere collabs met merken als Champion, Sparta Rotterdam, Cruyff en Robey. De collecties van Clan de Banlieue worden verkocht door retailers als Footlocker en de Bijenkorf. Ook hebben ze een eigen fysieke winkel in thuisstad Rotterdam en opende ze in 2020 een tweede vestiging in de modestad Amsterdam.
 

Banlieue

Banlieue is de Franse benaming voor buitenwijk, zoals die in Parijs, maar ook in New York of - dichter bij huis - Rotterdam. Richard heeft specifiek voor deze naam gekozen, omdat hij het niet eens is met de negatieve connotatie die buitenwijken hebben. Hij gelooft erin dat de verschillende 'Banlieues' een mooie representatie zijn van een multiculturele samenleving en desondanks hun financiële situaties, één zijn met elkaar. Richard streeft ernaar om door middel van dit modelabel anderen te kunnen helpen en mensen met elkaar te verbinden.


Over House of Icons agency

House of Icons agency is een full-service communicatiebureau in Amsterdam, gespecialiseerd in het bereiken van Gen-Z en Millennials door middel van effectieve social media campagnes. Ze verzorgen Influencer Marketing, Social Media, Marketing en PR.


Media

Marketing

Economisch