Colin Lamberton naar Iris Amsterdam als executive creative director

18-10-2018 (10:35) - Bureaus

Voortbouwend op een aantal recente senior-aanwinsten, heeft Iris Amsterdam haar team verder uitgebreid met de benoeming van Colin Lamberton als executive creative director. 


Colin heeft meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in zowel Londen, Amsterdam als in Praag. Hij begon zijn carrière bij Lowe in de hoogtijdagen van de jaren 90 waarna hij vervolgens aan de slag is gegaan bij hotshop Chiat/Day. Daarna heeft hij samen met collega’s het coöperatieve creatieve bureau St. Luke’s opgezet en later zijn eigen experimentele studio Ether.


Gedurende deze periode als creative director was Colin werkzaam voor merken als Jack Daniels, Volvo, Travelocity, Eurostar, HSBC, Radio One en Evian. Zijn visie, om vanuit een onverwachte benadering het gedrag van consumenten te veranderen, is duidelijk zichtbaar in zijn eerdere werk, zoals in de ‘Cantona’-reclame voor Eurostar, de bekende ‘Gremlins’ -campagne van COI Adult Literacy voor de Britse overheid en het controversiële ‘Baked’ project voor Stussy x Freshcotton. 


tikkeltje vreemd

Colin Lamberton: “Ik word geïnspireerd door alles wat mooi en een tikkeltje vreemd is. Iris Amsterdam past daar perfect bij. Het is een ambitieus bureau dat niet bang is om dingen anders te doen en neemt haar klanten mee naar onbekend terrein. Deel uitmaken van een toekomstgerichte en creatieve organisatie is iets dat zeker in lijn is met mijn ethos.'


De benoeming van Colin volgt op de recente uitbreiding van het team met Lennard Hulsbos als directeur van Iris Concise, de strategie- en adviestak van het bureau, en Michael Dooling als het nieuwe hoofd van studio. Deze recente versterkingen van het senior team van Iris Amsterdam zijn in lijn met de investeringen van het bureau, de groeistrategie voor 2019 en de verdere toekomst.   


Media

Marketing

Economisch