Consideration List SAN New Kids on the Block 2017 bekend

31-01-2018 (11:45) - Bureaus

Op 1 februari gaat de eerste enquete voor  SAN New Kids on the Block 2017 verkiezing van start.  Welke bureaus krijgen in aanloop naar de uitreiking van het SAN New Kids on the Block Accent een plek op de Long List? Vanaf morgen wordt daarover op fonkonline gestemd. Dit zijn de 25 kanshebbers van dit jaar:


In alfabetische volgorde: 

230V
24AM
Activation Heroes
Brand Creatives
Conversationals
Deux Agency
Digital Captains
Don't Say Nothing
Five Seconds
FNDMNTL
FNKE
Hammerfest
HIPPR
Hong Kong Amsterdam
Lijm Amsterdam
Maak
Megawatt Advertising
Mr. Fox Agency
Phenomenons
Qindle
SowiesoHelder
The Fightclub
Tosti Creative
Vertigo6
Wavyr
 

3 enquetes

Drie weken vinden de enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Longlist. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren door voor een plek op de Longlist van SAN New Kids on the Block. De eerste enquete vindt plaats van 1 tot en met 7 februari. De tweede enquete loopt van 8 februari tot en met 14 februari en de derde enquete loopt van 15 tot en met 21 februari. Vanaf 08 februari verschijnen op fonkonline wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard.


White papers en whatsapp interviews

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke 15 bureaus een plek hebben veroverd op de Longlist van dit jaar. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Considerationlist maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Longlist wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 14 maart aanstaande verschijnt een groot overzichtsartikel met alle 15 bureaus van de Longlist in FONK Magazine.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus: 
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  

31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 

 


RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch