Creative Agency BERT en FiftyTwoDegreesNorth verder als Doop

02-04-2020 (12:07) - Bureaus

De ontwikkelingen gaan snel aan de Roomweg 63 in Enschede. In 2017 trok FiftyTwoDegreesNorth in bij BERT Creative Agency en ontstond er een symbiose van creativity en technology. In 2019 werd het creatieve bureau Pineappletree in Naarden overgenomen en nu dus een samensmelting van de drie organisaties onder de naam Doop.
 
Directeur-eigenaar van FiftyTwoDegreesNorth (52DN), Marcel Roorda, nam in 2017 BERT Creative Agency over en trok in bij het bureau aan de Roomweg. 52DN is gespecialiseerd in het optimaliseren van bestaande business processen door het inzetten van mobiele toepassingen en werkt voor opdrachtgevers in binnen en buitenland. Roorda, ‘Ik was op zoek naar uitbreiding van onze dienstverlening omdat ik van mening ben dat creativiteit en technologie onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden en dat wordt in de toekomst alleen maar sterker. Met BERT voegden we niet alleen veel creativiteit toe maar ook veel digitale kennis. Het landelijk opererende BERT, gespecialiseerd in het bouwen van merken middels strategie, visuele identiteit en online oplossingen voor web sloot perfect aan bij het specialisme van 52DN’.

Door de samenwerking van beide bedrijven groeide de behoefte bij de opdrachtgevers om ook de communicatie rond haar creatieve en digitale oplossingen te verzorgen. Deze vraag en de mogelijkheid om haar positie in het westen te versterken leidde in 2019 tot de overname van Pineappletree Agency in Naarden. ‘De kennis van onze activiteiten in Enschede in combinatie met de creativiteit van Pineappletree was een versterking voor beide bedrijven en onze opdrachtgevers’', vertelt vRoorda.
 

the redefine company

Met Doop bedient Roorda nu de volledige horizontale dienstenkolom op het gebied van communicatie en IT. Van strategie, creatie, design, technologie, services tot intelligence. ‘We noemen ons the redefine company. Samen met onze opdrachtgevers herdefiniëren we merken, organisaties, producten en processen. De ‘waarom’ vraag staat centraal.' Met Doop en ruim 45 medewerkers denkt Roorda zijn opdrachtgevers adequaat te kunnen bedienen en klaar te zijn voor de vragen van morgen. ‘Doop is de one-stop-shop met alle expertises voor een succesvolle ‘redefine’.

 

 


Media

Marketing

Economisch