Creative Director Niels Straatsma naar TBWA\X

27-09-2021 (17:50) - Bureaus

Niels Straatsma is per september Creative Director bij TBWA\X, het all-round experience bureau van de TBWA\NEBOKO Groep. Dit is een nieuwe functie binnen het bureau. Bij TBWA\X zal Straatsma werken voor onder andere Philips, T-Mobile en adidas.
 
“Naast prijswinnend werk maken voor top-notch klanten is mijn missie om met creativiteit en effectiviteit de omnichannel strategie verder te amplificeren. Door de extreme groei kunnen we gerichter uitbreiden: het werk van TBWA\X wordt hierdoor nóg creatiever en Neboko wordt nóg meer omnichannel. En ik wil een Webby winnen met het team.” aldus een ambiteuze Niels Straatsma. “Dat is naar mijns inziens dé prijs omdat je concurreert met alles dat onze échte concurrentie is. Het beste van het internet, niet het beste in reclameland.”
 

Een rode draad

Eerder werkte Straatsma onder andere bij Achtung!, R/GA Hustle en Superheroes waar hij telkens mee kon bouwen aan de creatieve vloer. De ondernemer in hem werd weer wakker geschud toen Nishant Dogra, CEO van TBWA\X hem benaderde. Er was dan ook direct een match. Straatsma: “Ik vind het leuk om te bouwen en dat kan hier. Bovendien voel je bij TBWA in Amsterdam een opwaartse energie, de dingen gaan goed.”
 
Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: “Ik ben superenthousiast dat deze begaafde creatief ons komt versterken bij TBWA\X. Niels zal helpen ons digitale creatieve werk naar een nog hoger niveau te tillen.”
 

Enorme groei

Binnen TBWA\X wordt er op dit moment met bijna 100 CX specialisten gewerkt. Customer experience is het snelst groeiende domein binnen de TBWA\NEBOKO Groep. Om deze groei verder te realiseren trad Helen Zuurmond aan als CSO in mei j.l., Pascal Badenbroek als Design Director en Lennart Eshuis als CX Director.
 

Media

Marketing

Economisch