Daily dialogues investeert in nieuw bureaumodel

07-05-2018 (12:40) - Bureaus

Daily dialogues zet een volgende stap in de ontwikkeling van het bureau en investeert in de uitbreiding van haar positie in digitale dienstverlening. Het bureau ontwikkelde eigen technologie, implementeerde een nieuwe lean werkwijze gebaseerd op KANBAN en heeft Steven Jongeneel aangetrokken als strategisch adviseur.


Connected Agency

‘Iedereen spreekt over de noodzaak van digitale transformatie aan klantzijde, wij doen het als bureau zelf’, zegt partner Sjef Kerkhofs van daily dialogues. ‘In de praktijk worstelen bureaus zelf vaak met digitalisering. Er wordt doorgaans gewerkt op campagnebasis, terwijl klanten behoefte hebben aan een realtime en doorlopende inzet van hun marketinginvesteringen. Klanten vragen niet om meetings maar om resultaat. En daarom hebben wij de afgelopen maanden als connected agency een nieuw samenwerkingsmodel geïmplementeerd dat zorgt voor een hoger rendement’.


Data en creativiteit, hand in hand

Het model is gebaseerd op de visie dat iets wat niet presteert niet creatief is en iets dat niet creatief is niet presteert. Klanten kunnen de resultaten van campagnes zelf realtime volgen. En ook het creatieve proces kan gevolgd worden middels de KANBAN project management methodiek waarbij klant en bureau veelal bij elkaar op kantoor werken of middels chat verbonden zijn. ‘Transparantie en openheid zijn de basis van ons model’, aldus Partner Robbert Gangadin. ‘Het is onze ambitie om het best geautomatiseerde bureau van Nederland te worden. Op deze manier kunnen we onze energie en expertise volledig wijden aan het creatieve proces, het geven van advies aan onze opdrachtgevers en de optimalisatie van de resultaten’.


Steven Jongeneel stapt in

Het nieuwe model is ontwikkeld samen met Steven Jongeneel, die tegelijk instapt in het bureau als strategisch adviseur. Jongeneel verkocht als oprichter Social Embassy in 2013 aan Dentsu Aegis Network en is actief als investeerder en adviseur. ‘Daily dialogues laat jaar op jaar een gezonde groei zien en scoort hoog in klanttevredenheid. Dat in combinatie met hun uitstekende organisatie, affiniteit met technologie, prachtige klantenbasis en nuchtere Rotterdamse mentaliteit maken het tot een aantrekkelijke uitdaging om het bureau verder te brengen binnen een markt die sterk in beweging is’.


Over daily dialogues

Daily dialogues heeft vestigingen in Rotterdam en Amsterdam. Het bureau bedient Hunkemöller in meer dan acht landen. Andere opdrachtgevers zijn ABN AMRO, Pearle, Carpetright, Center Parcs, Carpetright en Shell. Het bureau heeft in 2015, 2016 en 2017 een FD Gazelle Award gewonnen en scoorde, na een 3e plaats in 2017, een gedeelde 2e plaats in de Emerce 100 van 2018.  

 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch