DDB & Tribal, Databay en Etcetera gaan op in nieuw DDB Unlimited

04-12-2018 (08:55) - Bureaus

Op 1 januari 2019 start het nieuwe bureau ‘DDB Unlimited’. Het bedrijf heeft data en performance in het hart en is het eerste creatieve bureau met een krachtig alternatief voor het urensysteem: gegarandeerd resultaat. Het bureau integreert de expertises van Databay, DDB & Tribal en Etcetera. Daarnaast zal het bureau beschikken over een marketingintelligence, productie- en media-unit.


DDB Unlimited is een nieuw bureauconcept, gebouwd op de creative expertise van DDB&Tribal, de locale insights en business skills van Etcetera en de 15 jaar ervaring in data analytics en precision marketing van Databay. DDB en Etcetera bezetten de 1e en 2e positie in het Effie- klassement, met meer dan 80 Effie’s. DDB Unlimited werkt voor een brede mix van internationale en locale klanten waaronder KLM, LeasePlan, adidas, Mars, Ben, Wolford, McDonald’s, Kruidvat,Centraal Beheer, Unilever, Toyota, Holland Casino, Menzis, Exxon Mobil en PMI.


onderdeel van DDB Worldwide

DDB Unlimited is onderdeel van DDB Worldwide, top-3 ranking in Cannes 2018 en top-3 ranking in The Gunn Report gedurende 12 van de laatste 15 jaar. DDB is in 1949 opgericht, heeft meer dan 200 bureaus in 100 landen en maakt onderdeel uit van de Omnicom Group, dit jaar in Cannes uitgeroepen tot Holding Company of the Year.

Frank Huiberts, oprichter van Databay en CEO van DDB Unlimited: “Iedereen praat erover: technologie en data, en ‘dat we er meer mee moeten’. Wij hebben nu – from scratch – een compleet nieuw bureauconcept ontwikkeld, met data en performance als uitgangspunt. Een bureau met een unieke mix van experts aan boord.”

Managing Director Dick van der Lecq: “Dit bureau bestaat, omdat het is waar adverteerders om vragen. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan onder ceo’s en cmo’s, en daaruit blijkt een enorme behoefte aan een partij die helpt om veel meer grip te krijgen op klanten en resultaat.”

Joris Kuipers, ECD: “Natuurlijk bouwen we voort op waar we sterk in zijn: ‘iconic branding’. We staan op het fundament van de DDB-traditie en daar zullen we trouw aan blijven.


Sander auf dem Brinke
, Director Data & Analytics: “Onze klanten hebben data genoeg. Maar het gaat er natuurlijk om, of je die data goed gebruikt. Wij hebben de analisten die datastromen kunnen integreren en omzetten in aantoonbare groei.

 Ivonne van Zuilen, Head of Marketing Ben telecom: “Het heette nog geen DDB Unlimited, maar wij werken op deze manier al jaren samen met de bureaus, en zien het als dé nieuwe way of working.”


alle disciplines onder één dak

DDB Unlimited – vanaf begin volgend jaar gevestigd in Amstelveen – integreert de expertises van Databay, DDB & Tribal en Etcetera. Daarnaast zal het bureau beschikken over een marketingintelligence, productie- en media-unit.

 


Media

Marketing

Economisch