Dept en Tribe Company toveren Eurovision Village om naar online

07-05-2021 (06:00) - Bureaus

De eerste virtuele ervaring in haar soort in de geschiedenis van het Songfestival: Rotterdam Festivals, entertainmentbureau Tribe Company en digital agency Dept geven het antwoord aan de tienduizenden bezoekers die normaal zouden afreizen naar Rotterdam met een uniek virtueel alternatief.
 
In de custom-made 3D-wereld ontmoeten fans van over de hele wereld elkaar, genieten zij samen van optredens, dansen, krijgen make-up-tips voor hun beste Songfestival-look, cruisen virtueel door Rotterdam, dwalen door iconische plekken, en voelen de sfeer van de stad. 
 

Village bezoeken

Dimi Albers, CEO bij Dept. "Eerder organiseerden we ons eigen virtuele festival en bouwden we bijvoorbeeld de digitale inspiratiedag voor bol.com en een online campus voor Avans Hogeschool. Eurovision Village met miljoenen kijkers is een bewijs dat met groot denken zelfs de meest legendarische evenementen zijn om te toveren naar digitaal." Het virtuele Eurovision Village is te bezoeken vn 15 tot 23 mei.

Media

Marketing

Economisch