Dept, Ketchum en Kolle Rebbe als één Europees team aan de slag voor mobiliteitsmerk smart

18-01-2022 (21:12) - Bureaus

Na een selectieprocedure van negen maanden heeft smart Europe Dept, Ketchum en Kolle Rebbe, onderdeel van Accenture Interactive, als partners gekozen in hun nieuwe communicatieteam.
 
Omdat smart zijn marketing radicaal verandert in een klantgerichte, data-first en hyper-gepersonaliseerde aanpak, zal smart FLUX geen grenzen kennen tussen partners om een maximale impact te bereiken: Iedereen draagt bij, niemand is beperkt tot zijn kerngebied van expertise.
 
"We volgen consequent onze nieuwe koers - disruptief, geïntegreerd en gedreven om te scoren. We nemen de opstelling zeer serieus en ons doel is een langdurig partnerschap tot stand te brengen. In de Europese smart organisatie zijn er geen silo's rond digital, marketing en PR om een holistische end-to-end ervaring te creëren - en dat is ook het geval bij smart FLUX", zegt Björn Schick, Director CX & Member of Executive Board, smart Europe GmbH.
 

Samen verliezen, samen winnen

"Samen werken we aan de beste oplossingen met duidelijke, bindende, overkoepelende doelstellingen. Alle partners zijn gelijk - de bureaus onderling, maar ook wij als klant", vervolgt Julia Brehm, hoofd PR/COM bij smart Europe GmbH. "Voor ons bestaan er geen grenzen, noch in ons denken, noch in onze concepten, noch in de uitvoering. Omdat ons idee van dit communicatieteam alleen werkt als alle partners samen verliezen of winnen, zijn gemeenschappelijke KPI’s de basis voor alles wat we doen", benadrukt Stella Yao Yue, hoofd marketing bij smart Europe GmbH.
 

smart FLUX

Met smart FLUX zet smart Europe in op een langdurige samenwerking: het nieuwe team zal gedurende een eerste fase samenwerken om merk- en bedrijfsimpact te realiseren. Om de gemeenschappelijke KPI's te bereiken, heeft smart FLUX de bevoegdheid om gezamenlijk middelen toe te wijzen, waaronder alle mediabestedingen.
 
Met onmiddellijke ingang zal alle communicatie voor de Europese markt vanuit smart FLUX worden ontwikkeld en aangestuurd. Om de marktintroductie goed te organiseren, treden de smart FLUX collega's gezamenlijk op als een efficiënt netwerk, gericht op een sterke marktinteractie in plaats van pure marktsturing.
wereldpremière van de nieuwe smart SUV
 
De eerste uitdaging voor smart FLUX wordt de wereldpremière van de nieuwe smart SUV, die gepland is voor de eerste helft van 2022. Daarna volgt een pre-ordercampagne vanaf het derde kwartaal van 2022, gevolgd door de start van de verkoop eind 2022.
 
In hun manifest zijn de vier partners van smart FLUX het eens: "Geen ego's. Geen silo's. Geen bullshit. Het succes van smart is ons gezamenlijk succes."
 

Over smart Europe GmbH

In juni 2020 werd smart Europe GmbH opgericht als dochteronderneming van smart Automobile Co., Ltd. Het internationale team van smart Europe, dat gevestigd is in Leinfelden-Echterdingen, in de buurt van Stuttgart, is verantwoordelijk voor alle verkoop-, marketing- en aftersalesactiviteiten van de volgende generatie smart voertuigen, producten en diensten van het smart merk op de Europese markt. Met Dirk Adelmann als CEO en Martin Günther als CFO ontwikkelt het bedrijf zijn volledige potentieel in Europa met een uiterst efficiënt en klantgericht bedrijfsmodel.

Van links naar rechts: Lennart Wittgen, Julia Brehm, Simone Hoch, Björn Schick, Josephine Gerves.
The presented situaton took place in compliance with the respective COVID-19 guidelines as well as daily updated tests.

 

 

 

 

 

 

 


Media

Marketing

Economisch