Dept neemt Rocket Insights over

12-03-2019 (10:53) - Bureaus

Dept blijft inzetten op internationale groei en neemt daarom nu ook Rocket Insights uit de Verenigde Staten over. De afgelopen jaren bouwde het product agency een track record op met digitale producten en diensten voor onder meer Foundation Medicine en Fox. Daarnaast was het bureau verantwoordelijk voor de prijswinnende Virgin Pulse Apple Watch app.


'Tot we Dept leerden kennen, waren we vastberaden om als Rocket onafhankelijk te blijven', vertelt Jesse Streb, partner bij Rocket Insights. 'Dept heeft echter de uitgebreide expertise in huis als het gaat om data, creativiteit en technologie, groeit het supersnel in Europa en straalt een ‘coolheid’ uit waar we blij van worden. Het toevoegen van onze product-expertise aan Dept’s one-stop shop strategie is een echte kans om een nieuw soort bureau te creëren voor onze klanten.'


De nieuwe kantoren in Boston en New York worden geleid door het team van Rocket Insights. Met deze acquisitie versnelt Dept haar ambitie om ook buiten Europa een leidende speler te worden. 'We krijgen enorm veel energie van het Rocket team', zegt Dimi Albers, CEO van Dept. 'We delen onze passie en creativiteit voor het oplossen van problemen en verbeteren van de digitale business van onze klanten. We zijn ervan overtuigd dat Rocket naadloos in onze cultuur past en het juiste team is als het gaat om het bouwen van de brug voor onze klanten tussen Europa en de Verenigde Staten.'


voet op Amerikaanse bodem

Om het groeiende internationale klantenportfolio van dienst te zijn, investeert Dept de komende periode in de uitbreiding naar de VS. Afgelopen november versterkte het bureau deze positie al met de opening van een kantoor in New York van het aangesloten bureau factor-a (marktleider in Amazon Marketing). Met de overname van Rocket heeft Dept definitief voet op Amerikaanse bodem gezet.
 


Media

Marketing

Economisch