DFFRNT Media ontwikkelt app Beekse Bergen

02-08-2018 (12:29) - Bureaus

DFFRNT Media heeft samen met Beekse Bergen een app ontwikkeld. Bezoekers van het park leren met behulp van de app welke dieren ze zien en krijgen meer informatie over het desbetreffende dier. Deze app moet technologie, entertainment en educatie samenbrengen.


Rosella Passier, marketing manager Libéma / Beekse Bergen: “Alleen in Beekse Bergen kunnen bezoekers met een app alle dieren spotten, die ook direct worden herkend. Daarnaast was het een lange wens om op onze unieke autosafari een beleving toe te voegen, wat met de audiotour in de app perfect is gelukt. In het digitale tijdperk komen beleving en educatie zo heel dicht bij elkaar en we zijn er trots op dat we onze bezoekers deze unieke ervaring kunnen bieden." 


Winston Gerschtanowitz, co-founder van DFFRNT Media:“Dit is een van de projecten waar we bij DFFRNT enthousiast van worden. Een slimme oplossing, zowel commercieel als technisch. Vergis je niet, dit systeem is verfijnder dan wat Google op dit moment aanbiedt. Ontzettend hightech, zonder dat het authentieke karakter van Beekse Bergen verloren gaat. Met deze app laten we zien dat de nieuwste technologische snufjes heel goed samen kunnen gaan met iets klassieks als een dag in de prachtige natuur van het safaripark. Dat vind ik sterk.”

 

deep learning

Het systeem achter de app is gebaseerd op deep learning, een technologie waarmee computers patronen kunnen identificeren op een manier die lijkt op het menselijk denken. Met het blote oog is het lastig om het verschil te zien tussen een Grévy en een Grant zebra, maar voor de nieuwe app is dit geen enkel probleem. Hoe meer bezoekers de app gebruiken, hoe slimmer het systeem wordt. Het leert razendsnel en is super flexibel gebouwd. De app kan makkelijk uitgebreid worden met technologieën als AR en VR en is daardoor toekomstbestendig. 


Media

Marketing

Economisch