Digital agency Gracious Studios gaat verder als gracious

18-01-2018 (07:00) - Bureaus

Digital agency Gracious Studios gaat verder onder de naam gracious. Het is niet zomaar een naamsverandering. Zakaria Amlal, co-founder en CEO van gracious:" De naam Gracious Studios kon niet meer de totale lading dekken van het strategisch plan dat er ligt voor de komende 3 jaar. Gezien de groeiambities en met het oog op internationalisering is dit hét moment om onze visie ‘building awesome brands’ met een nieuwe naam te laden.”


Bij een nieuwe naam hoort ook een nieuwe branding. In de nieuwe branding staat ‘building awesome brands’ centraal. Dit wordt gedaan door synergie te creëren tussen ‘create’, ‘build’ en ‘promote’ brands dat gelijk staat aan de disciplines design, development en marketing. Suraj Sanchit, co-founder en CXO van gracious: “De propositie is simpel: van A tot Z waarde toevoegen aan elke fase van de customer journey van de klant. De klant wordt centraal gesteld en dan niet centraal in jouw omgeving, maar centraal in hun eigen omgeving zodat zij een unieke digitale ervaring kunnen beleven. En dat allemaal door middel van multidisciplinaire teams. Op deze manier kunnen we oplossingen bedenken vanuit verschillende perspectieven.”


Den Haag & Amsterdam

Er staat ook een verhuizing op de planning. Gracious heeft vanaf maart een nieuw onderkomen. Op dezelfde locatie maar twee verdiepingen lager heeft geacious straks twee keer zoveel ruimte.  Volgens Amlal moet dit een ontmoetingsplaats worden voor alle creatieven. Een broedplaats voor innovatieve ideeën, maar vooral een thuis voor alle vreemde eenden in de bijt die elke dag de wereld beter maken met digitale ervaringen.
Bovendien zijn er plannen om in 2018 een nieuwe vestiging te openen in Amsterdam. Want waar kun je de internationale merken beter vinden dan in de creatieve hoofdstad. “We hebben er lang over moeten nadenken om de stap naar Amsterdam te zetten, maar in 2018 gaan we er toch echt aan geloven. Of je het nu wilt of niet, om op de lijst van internationale merken te komen, moet je nu eenmaal in Amsterdam gevestigd zijn."


Gracious bouwt aan merken als: bol.com, Staatsloterij, Koopjedeal, Lotto, Most Wanted, de Persgroep, Warmteservice en VriendenLoterij. 

 

Media

Marketing

Economisch