Doop groeit en gaat met creatieve oplossingen de grens over

Doop groeit en gaat met creatieve oplossingen de grens over

19-10-2021 (11:36) - Bureaus

Na het opbouwen van een stevig fundament op Nederlandse bodem, timmert Doop, Creative Digital Heroes, aan de weg op de internationale markt. Zowel Duitsland als België weet Doop te vinden voor krachtige oplossingen op het gebied van techniek en creativiteit. Zo klopte niemand minder dan Google aan voor een Vlaamse Google Assistant Action, en wist het snelgroeiende Duitse bedrijf Shyftplan de club te vinden voor een herpositionering, een nieuwe website en de bijbehorende PR.

Google Assistant, bekend van het spraakgestuurd zoeken met 'Hey Google...', heeft sinds het ontstaan in 2016 vele huishoudens veroverd. De functionaliteit is er in meerdere talen, waaronder een Nederlandse en een Franse variant, maar nog geen Belgische. Met als gevolg dat De Belgen zich moesten zien te redden met de Nederlandse versie, inclusief de nodige cultuurverschillen. Google besloot dat het tijd was voor een eigen Vlaamse variant, en schakelde Doop in voor het opzetten van een creatieve campagne rondom de livegang van deze Google Assistant Action. Om de Vlaamse variant van de Google Assistant op een spectaculaire manier te introduceren, werkte Doop samen met niemand minder dan stand-up comedian Philippe Geubels. Zeg "Hey Google, praat met Philippe Geubels" en hij laat je op een ludieke manier kennismaken met de Vlaamse variant en de diverse mogelijkheden van de Google Assistant.
 

Van Antwerpen naar Berlijn

Ook in Duitsland weten ze Doop te vinden. Zo mochten de Creative Digital Heroes aan de slag voor Shyftplan: een succesvol Duits bedrijf dat zich focust op de ontwikkeling van planningssoftware voor grote productiebedrijven als Shell, Siemens, Daimler en Bosch. De planningssoftware is op dit moment al een groot succes in eigen land, maar Shyftplan heeft de ambitie uit te breiden naar alle Duitssprekende landen in Europa. In vier dagen tijd zette Doop op locatie in Berlijn een nieuw concept voor de herpositionering op papier, die een schot in de roos bleek. De herpositionering is doorgevoerd, de nieuwe website van Shyftplan staat live en de bijbehorende PR staat in de steigers.
 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch