Dutch Digital Day 2020: aanmelden kan nu!

02-04-2020 (09:30) - Bureaus

Op 18 september organiseert Dutch Digital Agencies (DDA) de zesde editie van Dutch Digital Day, welke dit jaar in het teken staat van verwondering door tech. Voorgaande jaren vond het tech event plaats eind juni. Met de huidige ontwikkelingen en maatregelen is besloten het event in september te organiseren. Tijdens Dutch Digital Day komt de industrie samen om hun jaarlijkse injectie van next-level inspiratie te krijgen.
 
De voorgaande edities stonden in het teken van ethiek, waarin sprekers als Mike Monteiro en Nell Watson ons oproepen stil te staan bij de oplossingen die we als branche ontwerpen. Daarnaast hebben Jamie Bartlett en Christiaan Triebert (Bellingcat) ons geconfronteerd met de wereld van fake news en de invloed die het op de maatschappij heeft. “Dit jaar staat in het teken van verwondering door tech. Wij zijn sinds jaar en dag bezig met de wereld om ons heen beter te maken, aldus Annemieke Deering (director Dutch Digital Agencies). Dutch Digital Day is in 2014 ontstaan voor en door de industrie. Om de mensen te inspireren, om de kwaliteit van het werk positief te beïnvloeden en de lat hoger te leggen. De nadruk hierbij ligt op inspiratie, innovatie, games, gadgets, codes en digital drugs.”
 

Internationale sprekers

Oobah Butler zal de grenzeloze mogelijkheden van internet laten zien. Als geen ander heeft hij bewezen dat hij snapt hoe hij het systeem kan hacken, onmogelijke ideeën werkelijkheid kan maken en je eigen succes kunt opbouwen gebaseerd op onzin. In de afgelopen twee jaar heeft hij vier films uitgebracht met VICE die bijna 200 miljoen keer zijn bekeken, waaronder ‘Hoe word ik het beste nep restaurant van TripAdvisor’.
Verder zal David Sumpter ons meenemen in de wereld van data en voorspellingen. Hij laat zien hoe wiskunde voetbal verklaart. Hij heeft vooraanstaande voetbalclubs geadviseerd, waaronder Hammarby en Barcelona. Sumpter is een wiskundige die niet genoeg heeft aan wiskunde alleen. Hij is een wetenschappelijke duizendpoot, die schrijft over sociale segregatie, verkiezingen, hiv, algoritmen en – bovenal – het groepsgedrag van dieren.
 

Van eigen bodem

“Dutch Digital Day heeft ieder jaar een aantal constante factoren. De line up is altijd 50%-50% vertegenwoordigd door man en vrouw, vervolgt Deering. Daarnaast wordt er niet alleen gekeken naar internationale grote namen, maar net zo belangrijk is de inspiratie en het talent dat in Nederland aanwezig is en dit ook podium geven.”
 
Niemand minder dan Margriet Sitskoorn is één van de sprekers dit jaar. Zij is hoogleraar klinische neuropsychologie aan de Universiteit van Tilburg. Haar onderzoek richt zich op de relatie tussen hersenen en gedrag. Hoe gedrag en omgeving, invloed op de hersenen uitoefenen en hoe men op deze manier de emoties, vaardigheden en het gedrag kan beïnvloeden. Zij is auteur van o.a. de bestseller “Het maakbare brein”.
 
Ook interactive artist & designer Klasien van de Zandschulp zal je meenemen in de wereld van het designen voor wat zij noemt precaire burgers. Zij ontwerpt verhalende en participatieve ervaringen, waarbij digitale / fysieke en online / offline interacties worden gecombineerd. Haar werk onderzoekt belichaming, sensorisch ontwerp, rituelen, menselijke interactie en radicale gedachten rond onze dagelijkse technologie praktijken.
 
De dag wordt ook dit jaar weer gemodereerd door Jim Stolze.
 

Tickets

Uitvinders, veranderaars, vernieuwers, oplossers, talent en makers: zorg dat je deze dag niet mist. 1x per jaar is het tijd om te schitteren, te delen en te applaudisseren. 18 september 2020 is het Dutch Digital Day! Geen verhalen over trends, maar een dag van inspiratie, innovatie, en ontredderend mooie toepassingen van o.a. tech en design. 
 
Kaarten voor Dutch Digital Day bij Undercurrent in Amsterdam zijn verkrijgbaar via: http://bit.ly/DigitalDay20  

Media

Marketing

Economisch