Dutch Digital Design in een nieuwe samenstelling

Dutch Digital Design in een nieuwe samenstelling

16-07-2019 (09:38) - Bureaus

Stichting Dutch Digital Design heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies aangesteld.  Ook is het communicatieteam benoemd en zijn 24 curatoren aangesteld om nieuw digitaal werk te scouten en beoordelen. 
 
Sinds maart is Dutch Digital Design een zelfstandige stichting die zich inzet voor de zichtbaarheid van het werk en exposure van Nederlands digitaal design in binnen- en buitenland. De nieuwe organisatie richt zich voor de komende periode meer op internationale profilering.
 

Bestuur en Raad van Advies

Het bestuur van de stichting bestaat uit Suzanne Visser (Kaliber Interactive), Sebastiaan Scheer (MediaMonks), Alain Dujardin (Greenberry) en Bert Hagendoorn (voorzitter). De communicatieafdeling is samengesteld uit hoofd communicatie Melanie van Gelderen (freelance), merkstrateeg Wouter Boon (Boon Strategy) en artdirector Jop Quirindongo (Lowres Creative Studio). De Raad van Advies bestaat uit Naomi van Stelten (Grrr), Dick Buschman (ACHTUNG!), Harald Dunnink (Momkai), Daniel Sytsma (Studio Kraftwerk) en Gert Franke (CLEVER°FRANKE).
  

Curatoren

Voorzitter van de curatoren, een brede groep experts afkomstig van de 24 bureaus die partner zijn van de stichting, is Ronnie Besseling (Nok Nok Studio). De kerntaak van de curatoren is het scouten, beoordelen en motiveren van de keuze voor het beste werk. De partnerbureaus zijn ACHTUNG! / Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, Circus Family, CLEVER°FRANKE, CODE D'AZUR, DDB Unlimited, Greenberry, GRRR, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, RONIN Amsterdam, Skybox, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees, Wonderland en Your Majesty.

Foto: V.l.n.r. Sebastiaan Scheer, Suzanne Visser, Bert Hagendoorn en Alain Dujardin.

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch