Eduardo Marques krijgt creatieve leiding over Publicis Groupe Benelux

13-01-2021 (15:22) - Bureaus

Publicis Groupe Benelux maakt de benoeming bekend van Eduardo Marques als Chief Creative Officer. Eduardo is een Braziliaanse globetrotter die zijn 40 Cannes Lions, waaronder 3 Grand Prix en 1 Titanium, won bij 180 LA en Publicis Spanje. Nu gaat hij dus aan de slag als CCO BeNe bij Publicis Groupe. De ambitie; samen met Bruno Bertelli die Le Pub zal leiden, referentiewerk maken voor alle Publicis Groupe klanten in de Benelux and beyond.
 
Marques zal zijn tijd verdelen over de creatieve vloer in Nederland en België en treedt toe tot de BeNe board van Publicis Groupe. Met het aanstellen van Marques als CCO hebben Jacco ter Schegget (CEO Publicis Groupe BeNe) en zijn team het laatste sluitstuk gevonden in hun nieuwe organisatie. Marques is het meest bekend van zijn IKEA-campagne “Real Life Series” en van de “Moldy Whopper”.
 
“Eduardo is een internationaal creatief toptalent die zowel onze lokale als lokaal opererende internationale merken zal voorzien van moderne creativiteit.” zegt Jacco ter Schegget. “Hij heeft bewezen merken succesvol te kunnen activeren over verschillende touchpoints: video, print, digital en product design. Kortom Eduardo is een moderne customer experience denker die vanuit het merk klanten helpt om hen in deze sterk veranderende wereld te connecten met hun doelgroep. Daarnaast kan Eduardo in deze nieuwe rol putten uit het beste talent vanuit twee markten voor onze klanten.”
 
Eduardo Marques: "De BeNe-regio is een geweldige universiteit voor creativiteit, het is een hotspot voor de hele wereld. Het zal geweldig zijn om daar omringd te zijn door geweldig talent en onszelf te inspireren om het beste werk van ons leven te maken voor onze klanten. De Power of One structuur van Publicis Groupe is veelbelovend. Het is een door data gedragen multidisciplinaire krachtpatser, die de wereld binnenkort zal leren kennen.” 

Media

Marketing

Economisch