Eerste gespecialiseerde Conversational UI bureau van start

17-11-2017 (10:24) - Bureaus

Het eerste bureau dat zich specialiseert in Conversational User Interfaces is gestart: Conversationals. Het Utrechts bureau specialiseert zich op het domein van dialooggestuurde interacties: Q&A, Virtual Agents, Chatbots en Spraakgestuurde Interactie.


De oprichting van Conversationals vindt plaats op een moment dat er vanuit verschillende markten veel aandacht is voor taalgestuurde interactie. Na de opkomst van Web-agencies en Mobile-agencies, is Conversationals het eerste bureau dat zich in de volledige breedte specialiseert in digitale conversaties. 


nieuwe producten of diensten realiseren

“Hoewel digitale conversaties al enige tijd bestaan, is het de eerste keer dat computers dankzij AI en Natural Language Processing ook echt slimmer kunnen worden en er echte toepassingen door ontstaan. De toepassingen waar Conversationals zich op richt, zijn met name toepassingen waarmee organisaties middels dialogen op een andere manier relevant kunnen worden voor hun doelgroep op deze nieuwe kanalen en toepassingen die ontstaan. Business problemen op een makkelijke manier oplossen door dialogen in te zetten en daarmee zelfs nieuwe producten of diensten realiseren”, aldus Endre Davids, oprichter van Conversationals.


verrijken

Conversationals concentreert zich op het configureren en verrijken van bestaande ontwikkelplatformen. “Maar voor opdrachtgevers ontbrak het aan expertise toewijding in het volledig proces. Voor Conversationals bestaat dit uit haar unieke 3-stappenprogramma: Make a Plan, Make it Work en Make it Better”, aldus Davids. 


elke dag een stukje slimmer

'In de eerste fase (Make a Plan), doorlopen we samen met onze opdrachtgever een 3-daagsprogramma, waarin we een intern congres organiseren, een toepassing bedenken op een business uitdaging, een Proof of Concept en een uservalidatie-onderzoek. Vervolgens wordt in Make it Work overgegaan tot realisatie, beginnend met een verdere specificatie van het concept, de tone of voice, de flows, content en technische inrichting. Hierdoor kan het idee live gebracht worden. Tot slot, start de meest belangrijke fase voor de opdrachtgever: optimalisatie van resultaten en gebruikerservaringen. Op basis van daadwerkelijk gedrag worden flows en taalinterpretaties geoptimaliseerd mede door growth hacking experimenten toe te passen. Hiermee maken we de oplossing elke dag een stukje slimmer, een onderbelicht aandachtspunt', aldus Davids.

 


Media

Marketing

Economisch