Emakina helpt bedrijven gratis met Rapid Response Team

Emakina helpt bedrijven gratis met Rapid Response Team

08-04-2020 (17:08) - Bureaus

Grote veranderingen kosten bedrijven normaal gesproken veel tijd en geld. Omdat op dit moment verreweg de meeste retailers geen van beide hebben, lanceert digitaal bureau Emakina een Rapid Response Team. Het team helpt retailers kosteloos om zo snel mogelijk het maximale uit hun online activiteiten te halen zodat de negatieve gevolgen van de crisis zo minimaal mogelijk blijven.
 
Aan de hand van Emakina’s Rapid Response Framework en een vijftal crisis mitigatie playbooks worden door het team compacte projecten opgetuigd die kritieke delen van de business veiligstellen. Hierbij kan het team gebruik maken van een zelfgebouwde catalogus aan direct inzetbare crisis modules en integratie plugins van Salesforce. Tegelijkertijd wordt samen met de klant gekeken welke zaken nu opgepakt moeten worden om straks klaar te zijn voor de post-corona periode.
 
De vijf gebieden waar volgens Emakina snel het grootste verschil kan worden gemaakt zijn Marketing & Sales, Supply, Customer Service, de Remote Organization en Future Scenario Planning. Ieder heeft een eigen playbook waarin vragen als: ‘'Hoe kan ik mijn winkelpersoneel zinvol inzetten?”, “Hoe krijg ik de voorraad uit mijn winkels naar de klant?”, “Hoe krijg ik offline shoppers tegen minimale kosten in mijn online shop?”, “Hoe kunnen mijn Salesforce Clouds helpen in deze crisis?” en “Hoe krijg ik mijn verkeer en conversie vandaag nog op orde?” worden beantwoord.
 
Sjoerd van Gelderen, Managing Director van Emakina.NL, geeft aan: “COVID-19 heeft ieders manier van leven en werken op zijn kop gezet en heeft ook van de ene op de andere dag sectoren lam gelegd. Veel winkels zijn gesloten en de vraag naar niet-essentiële zaken is ingestort. Ondertussen is het e-commerce verkeer enorm toegenomen. En zien we dat digitaal oplossingen biedt voor de huidige problemen. Emakina voelt zich verantwoordelijk om klanten en anderen bij te staan. Om samen de Nederlandse economie draaiende te houden. Dat doen we door kennis en mensen beschikbaar te stellen en nauw samen te werken met onze technische partners zoals Salesforce, maar bijvoorbeeld ook door onze klanten te ondersteunen hun huidige digitale team te behouden. Op die manier kunnen ze hun e-business kanaal draaiende houden, verbeteren en uitbreiden.”
 

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch