Epidemie maakt brand identity Vincent meets Rembrandt

08-07-2021 (15:34) - Bureaus

Twee Amsterdamse creators ontdekten een verhaal dat de meesten mensen nog niet kennen. Het werk van Rembrandt van Rijn was één van de grootste inspiratiebronnen voor van Vincent van Gogh. Aan de hand van topstukken en de brieven die Vincent stuurde aan zijn broer Theo, wordt dit verhaal verteld. In grootschalige projecties komen de unieke werken van deze twee meesters tot leven in beeld en geluid.
 
epidemie is gekozen om de merkidentiteit, contentstrategie en lanceringscampagne te ontwikkelen voor de wereldpremière van: Vincent meets Rembrandt ‘The Untold Story’. De unieke 360 experience is inmiddels in première gegaan in de Noorderkerk te Amsterdam. Een plek waar van Gogh zelf ook zijn inspiratie vond. Maartje van Beek, Client Service Director epidemie: "Als bureau epidemie was het geweldig om vanaf het begin betrokken zijn bij zo een unieke experience. Wij geloven ook dat deze expositie de komende jaren uitgroeit tot een toeristische trekpleister in het hartje van de Jordaan."
 
De outdoor- en online campagne is inmiddels live en zal tot eind oktober lopen.
 

Credits

Opdrachtgever: Vincent meets Rembrandt
Verantwoordelijk bij klant: Hennie Jaspers & Marcel Vos
Bureau: epidemie
Mediabureau: Abovo Media

Media

Marketing

Economisch