Esports teams influencing met samenwerking 3sixtyfive en Age Network

Esports teams influencing met samenwerking 3sixtyfive en Age Network

22-05-2018 (09:59) - Bureaus

Influencer agency 3sixtyfive gaat samenwerken met MCN Age Network van YouTube om esports proposities op de Nederlandse markt te brengen. Daarmee is het vanaf nu mogelijk spelers of teams te sponsoren en zelfs eigen toernooien op te zetten. 


John Meulemans, 
Managing Director 3sixtyfive: "Dit is wereldwijd de snelstgroeiende sport die naast aantrekkelijke sponsorship opportunities ook de mogelijk heeft spelers in te zetten als influencer. Zij hebben een zeer betrokken fanbase die gemiddeld honderd minuten kijken per sessie en het helemaal niet erg vinden om te reizen om hun favoriete spelers te zien."

 

esports zijn groot

Professioneel videogames spelen, oftewel esports, is razend populair entrekt miljoenen kijkers via platformen als YouTube en Twitch. Tournooien met een hoofdprijs van vierentwintig miljoen dollar tonen aan dat esports volledig mainstream aan het worden zijn. In 2017 keken wereldwijd 258 miljoen unieke kijkers naar esports en verwacht wordt dat dit aantal naar 300 miljoen zal stijgen dit jaar. Net als bij echte sporten wordt er bij esports geld verdiend aan sponsoring, advertenties en media, met een omzet van $ 1,5 miljard in 2017.

 

kansen op betrokkenheid

Voor merken is het nog mogelijk om in te spelen op deze snelgroeiende marketingkans met budgetten die behoorlijk competitief zijn vergeleken bij traditionele sponsorships. Een extra dimensie aan esports is dat de spelers naast bekende sportcelebrities ook nog eens influencers zijn met een zeer betrokken fanbase en interessante kenmerken. Het zijn overwegend mannen tussen 18 en 34 jaar (20% is zelfs ouder dan 35) met een goed inkomen.

 

cijfers in Nederland

Ook in Nederland zijn esports populair. Volgens de recent verschenen Smart Media Monitor van Multiscope kijkt bijna een kwart (23%) van de Nederlandse jongeren online naar streams van games als League of Legends en Call of Duty. Daar wordt vooral naar gekeken via YouTube (91%). Ruim een derde (36%) kijkt via Twitch.

 


 


RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch