Essent en energiedirect.nl kiezen na pitch Accenture Interactive

03-04-2020 (10:36) - Bureaus

Accenture Interactive wordt het nieuwe bureau van Essent en energiedirect.nl. Na een competitieve pitch heeft het energiebedrijf besloten de communicatiestrategie, campagne-ontwikkeling en -realisatie onder te brengen bij het team van Accenture Interactive in Amsterdam.
 
Essent wil betaalbare en duurzame energieoplossingen bereikbaar maken voor iedereen. Het onderbrengen van alle merk- en communicatie-activiteiten bij een nieuw bureau moet bijdragen aan deze ambitie. Essent selecteerde Accenture Interactive vanwege zijn vermogen om data, creativiteit en media te integreren. Het werk door het bureau omvat het ontwikkelen van de merkstrategie voor Essent en energiedirect.nl, het ontwikkelen en uitvoeren van de campagne en advies op het gebied van data en digital marketing.
 
Bas van Vlierden, Head of Marketing bij Essent, zei: “Niet alleen de energiemarkt, maar ook de consument staat voor grote uitdagingen de komende jaren. De media staan vol met boodschappen over CO2-uitstoot en energietransitie, maar Nederlanders zijn onzeker over wanneer welke eerste stap voor hun eigen huishouden te zetten. Als marktleider gaan wij consumenten thuis helpen om stap voor stap te verduurzamen; bijvoorbeeld met behulp van ons landelijk netwerk van servicebedrijven. Hierbij hebben we een bureaupartner nodig om ons te helpen onze merken naar een volgend niveau te tillen. Met Accenture Interactive hebben wij gekozen voor een nieuw soort bureau met ervaren mensen op het gebied van strategie, creatie en digital. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”
 

3MO heeft begeleid

Accenture Interactive levert in Nederland, sinds de acquisitie van Storm Digital vorig jaar, een volledig aanbod aan marketingdiensten. Het werk dat uitgevoerd zal worden voor Essent en energiedirect.nl gaat dan ook verder dan alleen de reclamecampagne. Het was de specifieke wens van Essent om een goede integratie te bieden van data, creativiteit én media. Naast het ontwikkelen van de merkstrategie en de reclamecampagne, zal het digital-marketingteam van Accenture Interactive nauw samenwerken met het in-house digital team van Essent. De pitch is begeleid door Aranka Staijen van 3MO.
 
Martijn van Marle, Creative Director bij Accenture Interactive: “We zijn enorm blij om te mogen werken met Essent. Deze droomklant heeft een droomvraag bij ons neergelegd om samen hun merken toekomstklaar te maken. Daar hoort een nieuwe blik op de gehele klantreis en een nieuw concept bij. We zijn ontzettend blij dat we één geïntegreerd team en één geïntegreerde aanpak hebben neergezet die de klant hebben overtuigd. Een mooier compliment kunnen we als team niet krijgen.”
 

Media

Marketing

Economisch