Expand Online lanceert samen met Men in Green platform voor dynamische banners

17-08-2017 (14:42) - Bureaus

Sinds de omschakeling van flash naar HTML banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk, tijdbesparing.

 
In het verleden was de omvang van display campagnes de belangrijkste factor voor de doorlooptijd qua productie. Met de toenemende populariteit van dynamische banners lijkt dit echter te veranderen. Het eenvoudig kunnen testen van dynamische content lijkt hierbij de boosdoener te zijn. In de meeste preview platformen worden dynamische banners niet eenvoudig ondersteund waardoor er alsnog veel tijd verloren gaat.
 

Om dit probleem te tackelen lanceert Expand Online (part of Dept) samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het preveiw platform Bravo. Dit platform is oorspronkelijk geïntroduceerd in 2016 door Men in Green en is in samenwerking met Expand Online verder uitgebreid. Binnen het platform is het nu mogelijk om tijdens het bekijken van dynamische banners ook direct de content te veranderen. Op deze manier kunnen er eenvoudig extreme scenario’s, zoals lange teksten, worden getest zonder dat dit veel tijd kost.
 
 

Media

Marketing

Economisch